خبرگزاری کار ایران

بی‌اعتنایی عباس به هشدارهای آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۰۵۶

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به‌رغم هشدارهای آمریکا، قصد ندارد با معاون رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، به‌رغم هشدار کاخ سفید درباره لغو احتمالی دیدار برنامه‌ریزی‌شده «مایک پنس» معاون اول رئیس‌جمهوری‌ آمریکا با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، منابعی در تشکیلات خودگران تأکید کرده‌اند چنین دیداری انجام نخواهد شد.

«مجدی الخالدی» مشاور ریاست تشکیلات خودگردان در امور دیپلماتیک، امروز- شنبه- در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین، گفت: «هرگز دیداری با پنس انجام نخواهد شد. موضوع‌، مهم‌‌تر و بزرگ‌تر از یک دیدار است؛ چرا که ایالات متحده با تصمیمات خود درباره قدس از خطوط قرمز که نباید نقض می‌شد، عبور کرده است.»

الخالدی هشدارهای آمریکا درباره تبعات لغو احتمالی این دیدار را رد و تأکید کرد که ملت فلسطین و رهبری آن با هرگونه تهدیدی، از هر سویی که باشد، مخالفت می‌کنند.

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه گذشته در اقدامی یک‌جانبه قدس را به‌عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد، «جبرئیل رجوب» از مقام‌های ارشد حزب فتح از کشور های عرب خواست که از پذیرش مایک پنس به هنگام سفر به منطقه خودداری کنند. جبرئیل رجوب همچنین گفت که در رام الله کسی از مایک پنس «استقبال نخواهد کرد.»

در مقابل، کاخ سفید نسبت به تصمیم احتمالی مقام‌های فلسطینی در خصوص لغو دیدار مایک پنس، معاون اول ترامپ با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی هشدار داده و گفته بود، چنین اقدامی «غیرسازنده» است.

قرار است مایک پنس در روزهای ۱۶ و ۱۷ دسامبر به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و در پارلمان اسرائیل ( کنست) سخنرانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز