خبرگزاری کار ایران

تعطیلی معادن زغال‌ سنگ زلزله ‌زده در کرمان ادامه دارد/ احتمال خطر تجمع گاز

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۰۰۷

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اعلام کرد: معادن زغال ‌سنگ موجود در این منطقه امروز و فردا هم تعطیل خواهد بود و بررسی خطرهای احتمالی از جمله تجمع گاز در تونل‌ ها فردا مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا ، « نادعلی اسماعیلی دهج» با اشاره به وقوع  زلزله۵.۵ ریشتری منطقه هجدک استان کرمان اعلام کرد: تعطیلی معادن زغال‌ سنگ  منطقه  زلزله زده هجدک ادامه دارد.

او با بیان اینکه  معادن زغال ‌سنگ موجود در این منطقه امروز و فردا هم تعطیل خواهند بود افزود:بازرسان معدن مشغول  و بررسی خطرهای احتمالی از جمله تجمع گاز در تونل‌ ها  هستند بدین ترتیب تعطیلی معادن زغال‌ سنگ تا فردا ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ، با اشاره به این که هر گونه ورود خروج به  معادن زغالسنگ منطقه هجدک ممنونع است، بیان داشت: ۳ معدن بزرگ زغال‌ سنگ هجدک، اشکلی و اسد آباد از بامداد دیروز پس از وقوع زلزله تا امروز تعطیل بوده اند و فردا هم به علت زمین لرزه ۵.۵ ریشتری که مجدد هجدک و کرمان را لرزاند هم چنان تعطیل باقی خواهند ماند.

اسماعیلی دهج، ضمن تشریح وضعیت این واحدهای معدنی عنوان کرد: فردا در صورت مساعد بودن وضعیت، بازرسین سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بمعادن بسته شده ورود خواهند کرد و خطرات احتمالی بوجود آمده را بررسی می‌ کنند. این خطرها می ‌توانند مواری همچون ورود آب به تونلها، تجمع گاز و آسیب فنی به بخشی از تجهیزات همچون آسانسورها باشد.

وی افزود: بعید است که پس از تعطیلی معادن، دستگاههای تهویه هوا آن ها را خاموش کرده باشند. ولی بهر حال تایید ایمنی محیط معدن قبل از ورود معدنکاران به آن مهم ترین اصلی است که باید رعایت گردد تا از حوادث انسانی جلوگیری شود.

امروز دومین روز است که ۳ معدن زغال‌ سنگ هجدک، اشکلی و اسدآباد به علت وقوع زلزله به بزرگی ۶.۵ ریشتر و ۵.۵ ریشتر پلمب شدند و کسی حق ورود به آنرا ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز