خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت وزیرآموزش و پرورش به مناسبت درگذشت دهقان فداکار

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۸۰

وزیرآموزش وپرورش به مناسبت درگذشت ریزعلی خواجوی دهقان فداکار پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام سیدمحمدبطحایی به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبردرگذشت ریزعلی خواجوی دهقان فداکار موجب تاثر و تالم مردم ایران شد.

دهقان فداکار نوستالژی و نماد ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران زمین بود و داستان فداکاری او در کتاب فارسی مدارس و در دهه های متمادی، لحظات شیرینی را برای کودکان عزیزمان رقم زده است.

همان گونه که انعکاس این اقدام بزرگ در کتاب درسی باعث انتشار درس ایثار و جوانمردی بود، زنده نگه داشتن یاد مرحوم ریزعلی خواجوی نیز تلاشی ارزشمند برای نهادینه کردن این فرهنگ محسوب می شود و برهمه ماست تا این امر بسیار مهم را در نظام تعلیم و تربیت کشور به انجام رسانیم.

اینجانب ضمن‌عرض تسلیت به مردم شریف ایران و خانواده بزرگوارشان‌، از خداوند متعال برای آن عزیز از دست رفته غفران و رحمت الهی و برای خانواده محترم و دوستداران ایشان صبرجمیل مسئلت دارم.»

دهقان فداکار، فرزند علی اصغر در سال ۱۳۰۹ شمسی در یکی از روستاهای شهرستان میانه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب تبریز به دنیا آمد. او ۵۵ سال پیش وقتی متوجه شد که مسیر قطار به علت ریزش کوه مسدود شده است با آتش زدن کت خود به سمت قطار دوید و با آگاه کردن رانندگان آن از حادثه ای بزرگ پیشگیری کرد. داستان این فداکاری سال‌ها در کتاب‌درسی به دانش آموزان تدریس می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز