خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان فارس مطرح کرد:

قراردادهای موقت کار تهدید اصلی زندگی اجتماعی کارگران

دبیر خانه کارگر استان فارس بر پیگیری نمایندگان مجلس درخصوص طرح ساماندهی قراردادهای موقت کار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، دبیر خانه  کارگر استان فارس در جمع کارگران و بازنشستگان شهرستان لامرد افزود: قراردادهای موقت کار از تهدیدهای جدی حوزه کارگری به شمار می‌آید که امروز امنیت شغلی و زندگی اجتماعی کارگران را به خطر انداخته است.

وی در ادامه سخنان خود از نمایندگان مجلس خواست تا طرح ساماندهی قراردادهای موقت را پیگیری کنند.

راستگو قراردادهای موقت را از خطرات جدی کاهش بهره وری عنوان کرد و گفت: حمایت از کالا و کارگر ایرانی باید به فرهنگ در جامعه تبدیل شود و در این راستا نهادهای فرهنگی، دولتی و فعالان اجتماعی باید به این مهم توجه داشته باشند.

این فعال کارگری با تاکید براینکه بهره وری نیروی کار نیازمند توجه کارفرمایان است، اضافه کرد: کاهش هزینه نباید به تعدیل نیروی کار منجر شود. کارفرمایان فقط در کاهش هزینه‌ها به تعدیل و اخراج کارگران اقدام می‌کنند درحالیکه راهکارهای متعددی برای کاهش هزینه ها وجود ندارد و نباید بدین شکل با کارگران برخورد شود.

 راستگو در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل اتاق مشاوره و توسعه اقتصادی در استان فارس تاکید کرد و گفت: کارفرما و کارگر، سرمایه گذاران و مسئولان و همه باید در کنار هم فعالیت کنند تا در برابر دشمن موفق شویم.

دبیرخانه کارگر فارس با تاکید براینکه‌حفظ استقلال تامین‌اجتماعی‌خواسته اصلی کارگران است،کرد: 2 میلیون و 50 نفر بیمه شده تامین اجتماعی و 130 هزار بازنشسته تامین اجتماعی در فارس داریم و امروز بسیاری به صندوق تامین اجتماعی چشم دوخته اند تا طرح ادغام تامین اجتماعی را دنبال کنند ولی کارگران نمی‌گذارند که صندوق تامین اجتماعی حیات خلوت عده ای شود.

وی تصریح کرد: جامعه کارگری 48 درصد جامعه را تشکیل می‌دهد و انتظار می رود که بودجه اختصاصی برای این قشر در ابعاد مختلف درنظر گرفته شود.

راستگو در ادامه خانه کارگر لامرد را یکی از خانه های کارگر موفق توصیف کرد که در چند سال اخیر با روند رو به رشد خود با فعال کردن تمامی واحدها در ارائه خدمات آموزشی، رفاهی ،درمانی و خدماتی به جامعه کارگری موفق عمل کرده است.

در ادامه اسدالهی فرماندار لامرد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارگران و تبریک به مناسبت نابودی گروه های تکفیری، افزود : کارگران ایرانی افتخار این جامعه هستند و امروز تلاش کارگران باعث رونق در تولید و اشتغال شده است که در همراهی و کمک جامعه کارگری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

همچنین عبدالرضا روحی با تشکر از کارگران و بازنشستگان افزود: سیاست خانه کارگر همیشه در دفاع از حقوق کارگران بوده و این تشکیلات همیشه در کنار جامعه کارگری بوده است.

وی ادامه داد: کارگران هرسال به مناسبت 29 آبانماه همایشی را برگزار می کنند تا از میراث گرانبها و زحمات بزرگان کارگری یعنی قانون کار دفاع کنند و مطالبات به حق خود را مطرح کنند که حفظ استقلال تامین اجتماعی، ساماندهی قراردادهای موقت کار و... از خواسته‌های اصلی کارگران است، کارگران در هر دولتی انتقادات خود را مطرح می کنند و انتظار به رفع مشکلات موجود دارند.

DSC_0562

DSC_0518

کد خبر : ۵۶۱۸۶۳