خبرگزاری کار ایران

ژنرال عون:

کشورهای عربی با «درایت بیشتر» با مسائل لبنان برخورد کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۵۵

رئیس‌جمهوری لبنان از کشورهای عربی خواست که با مسائل لبنان با درایت و عقلانیت بیشتر تعامل کنند چرا که در غیر این صورت، این کشور به سمت آتش کشانده خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان، سه‌شنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن هفتادو چهارمین سالگرد استقلال کشورش، از کشورهای عربی خواست با مسائل لبنان با درایت بیشتر تعامل کنند؛ چرا که در غیر این‌صورت، لبنان به سمت آتش کشانده خواهد شد.

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: «ما سیاست کاملا مستقل را اتخاذ و از ورود به مناقشه‌ها خودداری کرده‌ایم و خواستار گفت‌وگو و آشتی بین برادران عرب‌مان هستیم.»

میشل عون گفت: «در جنگ‌های داخلی هم پیروز شدگان و هم شکست‌خوردگان خساراتی متحمل می‌شوند، ولی آسیب واقعی به وطن زده می‌شود. لبنان خودش را (از حوادث منطقه) دور نگه‌داشته است ولی متاسفانه دیگران خودشان را دور نگه‌نداشته‌اند.»

وی تصریح کرد: «در تمامی حالات، لبنان تسلیم هیچ نظر، توصیه و یا درخواستی، که به فتنه داخلی می‌انجامد، نمی‌شود و کسانی‌که خواهان خیر به لبنان هستند به این کشور برای تحکیم وحدتش که سوپاپ اطمینان آن است، کمک کنند.»

رئیس‌جمهوری لبنان در اشاره به استعفای «سعد الحریری» از سمت نخست‌وزیری این کشور، گفت: «در این راستا، بحران اخیر دولت و چالش‌هایی که آن را فراگرفته است- درست است که آنها را پشت سر می‌گذارد- آزمایشی دشوار برای ملت و دولت لبنان است.» 

وی بازگشت الحریری، نخست‌وزیر به کشورش را وظیفه ملی و تلاش برای بازگرداندن وی را مساله کرامت وطن ارزیابی کرد.

ژنرال عون اظهار داشت: «به‌رغم پیروزی‌مان بر تروریسم و آزادسازی سرزمین‌مان از آن، همچنان این پرسش را مطرح می‌کنیم که تروریسم از کجا به لبنان آمد؟ چه کسی آن را وارد کرد؟ چه کسی آن را تسلیح کرد و آموزش داد؟ برای چه؟ آیا این با هدف ضربه زدن به ثبات و ایجاد فتنه در این کشور نبوده است؟»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز