خبرگزاری کار ایران

برنامه یواخیم لوو برای تکرار عنوان قهرمانی جهان

نقش من این است که پیشگو باشم

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۹۵۰

آلمان دوست دارد نخستین تیم در 60 سال اخیر باشد که از عنوان قهرمانی‌اش در جام جهانی دفاع می‌کند.

به گزارش ایلنا، در آستانه بازی دوستانه امشب مقابل فرانسه، یواخیم لوو در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه آلمانی «دویچه وله» برنامه‌اش برای رسیدن به چنین موفقیتی را بازگو کرده است.

می‌خواهیم با آینده شروع کنیم.

 پیشگویی کار سختی است. شاید بتوانیم کمی رویاپردازی و فلسفه‌بافی کنیم درباره اینکه چطور می‌توان دوباره قهرمان جهان شد. ولی خبر بدی برای شما دارم: این احتمال وجود دارد که ما دوباره قهرمان جهان نشویم. تنها دو تیم توانسته‌اند از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کنند و این هم سال‌ها پیش بوده (ایتالیا در سال 1938 و برزیل در سال 1962).

شاید بتوان یک چیز را توضیح داد: چه چیز دفاع از عنوان قهرمانی را اینقدر سخت می‌کند؟

 بازی در بالاترین سطح نیاز به تلاش زایدالوصف، تمرکز و فراتر از همه روحیه تسلیم‌ناپذیری دارد. انسان موفق براساس طبیعتش گاهی اشباع می‌شود. گاهی ممکن است اشتیاق‌تان را از دست بدهید و این یعنی تیم‌هایی که جاه‌طلبی بیشتری دارند شما را از دور خارج می‌کنند. سخت‌ترین کار این است که بتوانید همیشه در بالاترین سطح بازی کنید و افت نکنید.

شما چه کار می‌توانید بکنید که همه در بالاترین سطح بازی کنند؟ مسوولیت شما چیست؟

 مسوولیت من این است که موارد خاص را زیر نظر بگیرم، در جریان باشم که فوتبال به کدام سمت می‌رود و آخرین تحولات را پیگیری کنم. ما همیشه می‌خواهیم به نوعی جریان‌ساز باشیم. می‌خواهیم از تیم‌های دیگر کمی جلوتر باشیم. به همین خاطر نگاه‌مان به آینده است. از این رو پیشگو هم محسوب می‌شویم و گاهی سراغ چیزهایی می‌رویم که کاملا عجیب به نظر می‌رسد. ولی می‌خواهیم آنها را حداقل یک بار امتحان کنیم. از طرف دیگر می‌خواهیم همیشه در بالاترین سطح بمانیم و رقابتی درون‌گروهی داشته باشیم، چون در نهایت همین تفاوت‌های جزیی است که برتری نسبی را رقم می‌زند.

تفاوت جام جهانی 2014 با این جام جهانی در چیست؟

 دمای هوا شاید کمی متفاوت باشد. در برزیل هوا گرم بود و ساعات شروع بازی‌ها تفاوت داشت. در برزیل معمولا وسط روز بازی می‌کردیم. به خاطر گرمای هوا نمی‌توانستیم از شروع بازی تمرکز داشته باشیم. نکته مهم این بود که هیچ تیم اروپایی قبل از این نتوانسته بود در آمریکای جنوبی به قهرمانی برسد. همه توجهات روی تیم برزیل بود و همه می‌خواستند این تیم به فینال برسد. ما در درجه بعدی مدعیان قرار داشتیم. در روسیه شاید ما مدعی اصلی قهرمانی باشیم و گریزی از آن نیست. ما قهرمان جهان و جام کنفدراسیون‌ها هستیم و در مقدماتی نمایش خوبی داشتیم. فشار همیشه وجود دارد و در روسیه بیشتر خواهد بود.

می‌توانید برای موفقیت‌تان برنامه‌ریزی کنید؟

 تا حدودی. بدون برنامه‌ریزی موفقیتی در کار نخواهد بود. در نهایت ممکن است در برخی شرایط شانس یا عوامل خارجی موثر باشد. ولی تنها با برنامه‌ریزی، هدفگذاری مشخص و ثبات است که می‌توانید تا آخرین مراحل پیش بروید.

از کل گروه‌تان، نه فقط بازیکنان، چه انتظاری دارید؟ از آنها چه می‌خواهید تا پروژه 2018 با موفقیت به پایان برسد و دوباره قهرمان جهان شوید؟

 می‌توان این را در یک جمله خلاصه کرد، هرچند شاید کلیشه‌ای به نظر برسد: همه باید صددرصد روی وظیفه‌شان تمرکز کنند.

سرمربی کیست؟ شما صنعتگر هستید؟ هنرمند هستید یا گاهی یک پدر؟

 نقش سرمربی تغییر می‌کند. ما وظایف زیادی داریم. گاهی باید پیشگو باشید و نگاه‌تان به آینده باشد: تیم چطور باید پیشرفت کند؟ در مسابقات چطور باید بازی کند؟ شما همچنین باید رابط بازیکنان باشید. من باید لیدر تیم باشم و نیاز دارم رابطه مناسبی با بازیکنان داشته باشم. از طرف دیگر نقش روابط عمومی تیم را دارم و باید تصویر خوبی از تیم برای دنیای بیرون بدهم. نقش من چندلایه و چندوجهی است. خوشبختانه تیم خوبی دارم که در همه زمینه‌ها از من حمایت می‌کند.

آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز