خبرگزاری کار ایران

اسبقیان: مصمم هستیم به سرعت انتخابات 10 فدراسیون ورزشی را برگزار کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۷۸۷

دیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها با اشاره به نزدیکی رویداد مهم بازی های آسیایی 2018 گفت: از تاکیدات مقام عالی وزارت است که هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نشود .

به گزارش ایلنا،شروین اسبقیان با اشاره به در پیش بودن انتخابات 10 فدراسیون ورزشی گفت: بر اساس توصیه‌ها و دستور دکتر سلطانی‌فر تمام تلاش و همت معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این است که انتخابات مذکور هرچه سریعتر برگزار شود و فدراسیون‌های ورزشی در کمترین زمان ممکن با سرپرست اداره شوند.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها ادامه داد: بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به عنوان یک رویداد بسیار مهم در پیش است و به همین لحاظ جلسات ستاد عالی بازی‌های المپیک و آسیایی با تاکید مقام عالی وزارت و دکتر داورزنی به صورت هفتگی برگزار می‌شود. به همین جهت مصمم هستیم تکلیف فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند هرچه سریعتر مشخص گردد. اصلی ترین هدف وزارت ورزش و جوانان برگزاری انتخابات در نهایت صحت و سلامت و بر اساس موازین قانونی و آیین نامه‌های مصوب است. از هیچ کاندیدای خاصی در هیچ انتخاباتی حمایت نمی‌کنیم و نتیجه را مثل همیشه به مجمع سپردیم.

وی افزود: ثبت نام از کاندیداهای 10 فدراسیون ورزشی به اتمام رسیده و در حال تطبیق مدارک ثبت نام کنندگان هستیم. تعدادی از ثبت نام کنندگان دارای نقص مدرک بودند که بر اساس دستور دکتر داورزنی معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود مقرر شد مکاتباتی با دبیران مجامع این فدراسیون‌ها داشته باشیم تا هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص مدارکشان اقدام کنند و سپس تا هفته آتی کمیسیون شرایط احراز تصمیم نهایی را گرفته و اسامی نهایی کاندیداها را اعلام کند. تمام تلاش ما این است که با همکاری عزیزان در کمیسیون این فرایند در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد و بدیهی است کسانی که شرایط احراز را نداشته باشند نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

اسبقیان ادامه داد: بعد از تایید نهایی اسامی کاندیداها در کمترین زمان ممکن تاریخ انتخابات 10 فدراسیون تکواندو، کشتی، بوکس، والیبال، شنا شیرجه واترپلو، هاکی، سه گانه، کبدی، کوهنوردی و نابینایان از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی اعلام می گردد و تمام تلاشمان بر این است تمام انتخابات ها قبل از پایان سال جای برگزار شود.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون ها با تاکید مجدد بر دستور وزیر ورزش و جوانان گفت: تعیین سرپرست و عدم برگزاری به موقع انتخابات هر فدراسیونی باعث نوعی بلاتکلیفی در آن رشته می شود و سرپرستان نمی توانند برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند. به همین دلیل بر اساس دستور جدید وزیر ورزش ثبت نام از کاندیداهای جدید هر فدراسیون قبل از پایان دوره ریاست 4 ساله انجام می شود تا نیاز به تعیین سرپرست نباشد و وقفه ای در این روند ایجاد نشود.

اسبقیان در پایان با اشاره به آیین نامه جدید فدراسیون ها گفت: برخی از ثبت نام کنندگان بر اساس شرایط سنی، مدارک تحصیلی و سوابق مدیریتی شرایط ثبت نام را نداشته اند که قانون را برای همه یکسان اجرا کردیم و از آنان ثبت نام به عمل نیامد. در آیین نامه جدید همه چیز شفاف است و وزارت ورزش و جوانان تاکید به اجرای قانون دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز