خبرگزاری کار ایران

در همایش آیت‌الله هاشمی و هشت دفاع مقدس مطرح شد؛

روایت وردی‌نژاد از مخالفت هاشمی با درخواست امریکا برای کسب اطلاع از ادوات نظامی شوروی

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۲۳۵

مدیرعامل اسبق ایرنا تاکید کرد: ر طول جنگ در عملیاتی یکی از ادواتی که عراق از روسیه یا شوروی سابق گرفته بود، به غنیمت در اختیار ما قرار گرفت. آمریکا به ما پیشنهاد کرد اطلاعات فراوانی از حمایت‌های شوروی از عراق به ما بدهد و در مقابل ما آن غنیمت را در اختیار آنان بگذاریم تا آمریکا بفهمد که شوروی از لحاظ موقعیت تسلیحات نظامی در چه شرایطی قرار دارد اما آیت‌الله هاشمی در برابر این کار ایستاد و گفت ما مسلمانیم و باید ملت‌ها بتوانند به ما اعتماد کنند و امانت را هم باید حفظ کنیم حتی اگر این امانت از دشمن ما باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، فریدون وردی‌نژاد عصر امروز در «همایش ملی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و هشت سال دفاع مقدس» با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی گفت: در تصمیمات تلخ جنگ که همه به دنبال فرار از آنها بودند، آیت‌الله هاشمی بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت.

رهبری عملیات فتح فاو با هاشمی بود

وی با اشاره به فرماندهی عملیات فتح فاو اظهار داشت: بیش از ۷۰ روز بعد از فتح فاو حملات ادامه داشت و برای دشمن بسیار عجیب بود که چه اتفاقاتی افتاده است، رهبری و هدایت این عملیات برعهده آیت‌الله هاشمی بود.

سفیر اسبق ایران در چین ادامه داد: در طول جنگ در عملیاتی یکی از ادواتی که عراق از روسیه یا شوروی سابق گرفته بود، به غنیمت در اختیار ما قرار گرفت. آمریکا به ما پیشنهاد کرد اطلاعات فراوانی از حمایت‌های شوروی از عراق به ما بدهد و در مقابل ما آن غنیمت را در اختیار آنان بگذاریم تا آمریکا بفهمد که شوروی از لحاظ موقعیت تسلیحات نظامی در چه شرایطی قرار دارد اما آیت‌الله هاشمی در برابر این کار ایستاد و گفت ما مسلمانیم و باید ملت‌ها بتوانند به ما اعتماد کنند و امانت را هم باید حفظ کنیم حتی اگر این امانت از دشمن ما باشد.

حذف خواسته‌های ایران در کتاب شنود اشباح

وردی‌نژاد با اشاره به جریان مک‌فارلین تصریح کرد: آن آقایی که امروز در زندان است و چندین سال پیش کتابی با نام شنود اشباح منتشر کرده بود تا برخی جریانات را بزند، در سندی که از مذاکرات آیت‌الله هاشمی با آمریکا در زمینه گروگان‌های آمریکایی در لبنان منتشر کرده بود، بندهایی که مربوط به خواسته‌های ایران برای حمایت از لبنان بود را حذف کرده بود.

آیت‌الله هاشمی مرد تصمیم‌های بزرگ در شرایط سخت و بحرانی بود

در ادامه این نشست، علیرضا معیری خاطرنشان کرد: اوایل سال ۶۷، شاهد آن بودیم که دولت به طور کامل در خدمت جنگ بود. به طوری که اگر بودجه کشور شش میلیون دلار بو، سه میلیون آن را دولت به جنگ اختصاص داده بود و سه میلیون مابقی را برای اداره کشور مصرف می‌کرد ولی برادران سپاه خواهان این بودند که دولت بیشتر از این در خدمت جنگ باشد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی مرد تصمیم‌های بزرگ در شرایط سخت و بحرانی بود، ابراز داشت: هیچکدام از مقامات کشور خواهان ادامه جنگ نبودند. در عین حال، هیچ طرح مکتوبی برای صلح از سوی هیچ کشوری در آن مقطع مطرح نشده بود. هشت سال جنگ کشور را بیمه کرد و دیگر هیچ کشوری جرات حمله به ایران را پیدا نکرد و این دستاورد کمی نیست.

معیری تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی به خوبی توانست جنگ را مدیریت و رهبری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز