خبرگزاری کار ایران

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سواحل چین پهلو گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۰۷

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.

ایلنا: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از پهلوگیری ناوگروه بیست و چهارم این نیرو در بندر ژان ژیانگ چین خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم سیاوش جَره گفت: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان پس از طی 13 هزار کیلومتر و چهل روز دریانوردی به منظور اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای شرق آسیا، صبح امروز در اسکله شماره هفت بندر ژان ژیانگ ناوگان دریایی جنوبی چین پهلو گرفت.

وی با بیان اینکه "این ناوگروه پیش از این در مسیر حرکت خود از تنگه راهبردی مالاگا عبور کرده است"، افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین عبور از تنگه مالاگا با ناوشکن آمریکایی به شماره بدنه DDG106 مواجه شد که با توجه به شرایط نامساعد جوی، حضور ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ایران در این تنگه و در غرب اقیانوس آرام موجب تعجب ناوشکن آمریکایی شد و در نهایت این ناوشکن برای نزدیک شدن به ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان از آن کسب اجازه کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش در طول مسیر خود توانسته است تاکنون ضمن رهگیری 1180 مورد شناورهای تجاری و نفتکش، بیش از 120 یگان نظامی را بصورت بصری و الکترونیکی رصد کند.

دریادار دوم جره با تأکید بر اینکه "حضور نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد بر اساس قوانین بین‌المللی است"، تصریح کرد: ناوگروه بیست و چهارم این نیرو که جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) آن را همراهی می‌کنند در ادامه حضور خود در کشور چین برنامه‌هایی اعم از دیدار فرماندهان ناوگروه نیروی دریایی ایران با فرماندهان ناوگان دریایی جنوبی چین، بازدید از واحدهای شناور ایران و چین توسط گروهی از فرماندهان دو طرف و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروی دریایی ایران و چین اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش در ادامه مأموریت خود و در مسیر برگشت، اواخر اسفندماه در یکی دیگر از کشورهای جنوب شرق آسیا پهلو خواهد گرفت.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در پایان اظهار کرد: دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سربازان ولایتمدار نیروی دریایی راهبردی در سایه توکل به خداوند متعال به خودکفایی رسیده و توانمندی خود را در تمام زمینه‌ها به اثبات رسانده‌اند که امروز شاهدیم بدون هیچگونه وابستگی و در شرایط تحریم همه‌جانبه قادرند در فرسنگ‌ها دورتر از سواحل داخلی اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دریاهای دوردست و آبهای بین‌المللی به نمایش گذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز