خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت رفاه خبر داد:

غربالگری وزنی، دیابتی و فشار خونی کارگران

کد خبر : ۵۳۴۷۹

۵۱ درصد از سالمندان پس از ۶۰ سالگی بستری می‌شوند بنابراین نباید اجازه دهیم بیماری سالمندان به شرایط سخت و دشوار ورود کند و سایر سازمان‌ها در پیشگیری موظف هستند که همکاری داشته باشند.

ایلنا: سرپرست وزارت رفاه و تعاون گفت: طی جلسه‌ای که در وزارتخانه تشکیل شد افراد بالای ۳۰ سال جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی از نظر وزن، دیابت و فشارخون مورد غربالگری قرار می‌گیرند که طرح پزشک خانواده می‌تواند در این زمینه نقش موثری نیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عباسی در اولین همایش ملی توانمندی و سلامت سالمندان در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در حال حاضر جمعیت کشور ما از نظر سنی یک جمعیت جوان است که با توجه به افزایش امید به زندگی و ارتقا سلامت در جامعه میانگین سنی کشور به ۶۰ سال رسیده است و انتظار می‌رود در سال ۱۴۲۵ کشور ایران دارای یک جمعیت با سن بالا و به نوعی پیر تلقی شود.

سرپرست وزارت رفاه به افزایش جمعیت سالمندان در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این افزایش باید شرایط  لازم را برای حفظ کرامت و سلامت سالمندان در جامعه فراهم کنیم چراکه از نظر دینی، ملی سالمندان اقشار مهم جامعه محسوب می‌شوند.

وی درباره حمایت از سالمندان تصریح کرد: خانواده‌ها سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌ها و سازمان بهزیستی حمایت از سالمندان را برعهده دارند و همانطوری که مراکز مشاوره یک فرد را از تولد مورد بررسی و پیشگیری قرار می‌دهند ما نیز موظف هستیم سالمندان را مورد بررسی و پیشگیری از عوارض ناشی از پیری قرار دهند.

عباسی از غربالگری کارگران بالای ۳۰ سال خبر داد و گفت: طی جلسه‌ای که در وزارتخانه تشکیل شد، افراد بالای ۳۰ سال جهت پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی از نظر وزن، دیابت و فشارخون مورد غربالگری قرار می‌گیرند که طرح پزشک خانواده می‌تواند در این زمینه نقش موثری نیز داشته باشد.

سرپرست وزارت رفاه مهم‌ترین بخش حمایت از سالمندان را پیشگیری عنوان کرد و افزود: ۵۱ درصد از سالمندان پس از ۶۰ سالگی بستری می‌شوند، بنابراین نباید اجازه دهیم بیماری سالمندان به شرایط سخت و دشوار ورود کند و سایر سازمان‌ها در پیشگیری موظف هستند که همکاری داشته باشند.

وی به تاکید رهبری در رشد جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده جمعیت کشور در حال پیر شدن است و برنامه‌های تشویقی متفاوتی در جهت جلوگیری از پیر شدن جمعیت کشور در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت رفاه به زندگی ۸۶ درصد سالمندان در کنار خانواده‌هایشان اشاره کرد و افزود: با توجه به مبانی فرهنگی و دینی کشور خوشبختانه بسیاری از مشکلات سالمندان را در کشور نخواهیم داشت و می‌توانیم با یک برنامه منسجم زندگی سالمی را برای سالمندان فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز