خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری البرز:

از غارهای استان البرز حفاظت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۳۷

اولین جلسه کارگروه مدیریت؛ حفاظت و بهره برداری از غارهای استان البرز با هدف پژوهش و شناسایی و حفاظت از غار های استان قبل از توریستی شدن این اماکن برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه مدیریت؛ حفاظت و بهره برداری از غارهای استان در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز تشکیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج این جلسه به ریاست کاوه حدادپور معاون امور عمرانی استانداری البرز و با حضور چنگیز شیخلی پیشکسوت غارنوردی استان و رئیس هیات غارشناسی ایران (1325-1350) و دیگر مدیران استانی و با دبیری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری بر گزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری البرز، از اهداف مهم این نشست را شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی و تهیه طرح مطالعاتی در این خصوص دانست و خاطر نشان کرد: الگوی اولیه این کارگروه پژوهش و شناسایی غار های استان قبل از توریستی شدن این اماکن است.

وی تصریح کرد: مسئله جذب توریست از الویت های مهم در این کارگروه است؛ اما قبل از آن؛ فرهنگ سازی پیرامون استفاده از اماکن توریستی همچون غارها بسیار مهم است و باید بیاد داشته باشیم این اماکن جهت لذت و فزونی معلومات و اطلاعات ماست که لازم است از این اماکن تفریحی و پزوهشی به دقت محافظت شود.

معاون امور عمرانی استانداری البرز در ادامه اظهار داشت: غارها آزمایشگاه کامل زمین هستند که به ما اجازه می دهند تا درعلوم مختلف تحقیقاتمان را کامل نماییم پس باید در نگهداری و حفاظت از این موهبت الهی تلاش بیشتری شود که در این کارگروه با جدیت این امر را به تحقق خواهیم رسانید تا این میراث ارزشمند و مکانهای بکر را به نسل بعدی تقدیم کنیم.

حدادپور از دیگر موارد مطروحه در جلسه کارگروه مدیریت؛ حفاظت و بهره برداری از غارهای کشور را ارائه برنامه های حفاظتی و کارآمد از غارها؛ تدوین برنامه های آموزشی و اطلاع رسان در سطح استان؛ تدوین بودجه در سال 92 به منظور نیل به مقاصد کارگروه برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز