خبرگزاری کار ایران

نمایش لباس‌های فرم ناجا در دومین جشنواره مد و لباس

کد خبر : ۵۳۴۳۰

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر حضور خواهد داشت.

ایلنا: لباس‌های فرم ناجا در دومین جشنواره مد و لباسنیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، همکاری ناجا به گونه‌ای است که تمامی لباس‌های فرم رده‌های مختلف نظامی، انتظامی و تخصصی خود را به نمایش می‌گذارد. همچنین مرکز مطالعات و تحقیقات ناجا، لباس‌های ادوار تاریخی مختلف این نیروی نظامی را در معرض نمایش در این جشنواره قرار داده است.

زمان غفوری، مسوول غرفه کشور افغانستان در بخش سازمان‌ها و نهادهای دومین جشنواره مد و لباس فجر نیز معتقد است: با گشت و گذار در کوچه‌های این کشور با مدل‌های متنوعی از لباس‌های محلی روبرو هستیم و این نشانگر توانایی بالای کشور افغانستان در حوزه مد و لباس است

مسوول برند «می‌چید» که به نمایندگی از کشور افغانستان در این جشنواره شرکت کرده، خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از لباس محلی بانوان افغان را در این غرفه به نمایش گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون در جشنواره‌های مد و لباس دیگر کشورهای اسلامی مانند امارات هم شرکت کرده‌ایم و مدل لباس‌های افغانی مورد استقبال بانوان مسلمان قرار گرفته و کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

زمان غفوری با اشاره به علاقه بانوان ایرانی به مدل لباس‌های افغانی و تمایل آن‌ها به پوشیدن این لباس‌ها به عنوان مانتو گفت: حضور در جشنواره‌هایی مانند جشنواره مد و لباس ایرانی، برای بازاریابی و همچنین معرفی هرچه بهتر فرهنگ پوششی بانوان افغانی اهمیت دارد.

مسوول غرفه کشور افغانستان تاکید کرد: ما نیازی به طراح لباس نداریم. اکثر لباس‌های محلی، کار دست هستند و تنوع لباس زنان افغان، حتی با گشت و گذار در کوچه‌های این کشور نیز آشکار است. در هر خیابان با مدل‌های متنوعی از لباس‌های محلی روبرو هستیم و این نشانگر توانایی بالای کشور افغانستان در حوزه مد و لباس است.

نمونه‌هایی از لباس‌های محلی افغانستان مانند «گند کوچی»، «آیینه کاری» و «چرمه دوزی» در غرفه برند «می‌چید» عرضه شده است. غرفه کشور افغانستان، در مرکز شبستان، انتهای راهروی بخش بین الملل واقع است.

در خبر دیگری آمده است؛ تازه‌ترین دستاوردهای «مرکز تحقیقات نساجی و پوشاک حصان» در حوزه طراحی مانتو در دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر عرضه شده و فصلنامه علمی، تخصصی و پژوهشی «نساجی موفق» در حاشیه این غرفه ارایه می‌شود.

این موسسه که در کنار فعالیت‌های تحقیقاتی مد و لباس، در زمینه تهیه و چاپ نشریه تخصصی نیز فعال است، آخرین شماره فصلنامه علمی، تخصصی و پژوهشی با عنوان «نساجی موفق» را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

این نشریه تخصصی، به بررسی وضعیت طراحی پارچه و لباس، ماشین سازی و ماشین آلات صنعت نساجی در ایران و جهان می‌پردازد.

مرکز تحقیقات نساجی و پوشاک حصان، زیرنظر سازمان بسیج علمی – پژوهشی فناوری فعالیت می‌کند. غرفه این مرکز در انتهای راهروی غرفه ناجا، در بخش نهاد‌ها و سازمان‌ها واقع است.

معاون خدمات پس از فروش کاچیران نیز گفته است: شرکت کاچیران در دومین جشنواره مد و لباس، نرم افزارهای طراحی و الگو سازی خود را ارایه کرده است. این نرم افزار‌ها بخش طراحی الگو را از کار خیاط حذف کرده و می‌توانند ده‌ها طرح را سازماندهی کنند.

سیدمهدی مرعشی ادامه داد: شرکت کاچیران که تولید کننده و طراح چرخ خیاطی ایرانی است، در این جشنواره حضور فعالی خواهد داشت و جدید‌ترین محصولات خود شامل ۴۰ مدل چرخ خیاطی را در این جشنواره، در معرض دید مخاطبان قرار خواهد داد.

معاون خدمات پس از فروش محصولات کاچیران تاکید کرد: باز دید کنندگان همچنین می‌توانند از بن‌های خرید و تخفیف این محصولات بهره‌مند شوند.

مرعضی یادآور شد: شرکت کاچیران در بخش دیگری از دومین جشنواره مد و لباس، نرم افزارهای طراحی و الگو سازی خود را ارایه کرده است. این نرم افزار‌ها بخش طراحی الگو را از کار خیاط حذف کرده و می‌توانند ده‌ها طرح را سازماندهی و الگو سازی کنند.

حمیدرضا شاه آبادی نیز در بازدید از جشنواره مد و لباس فجر ضمن تاکید بر گستردگی فضای جشنواره در تاریخ فعالیت‌های فرهنگی این حوزه، گفت: مقیاس برگزاری جشنواره همه جغرافیای ایران را در بر می‌گیرد.

شاه آبادی گفت: انتظار از برگزاری این جشنواره با توجه به فعالیت‌هایی که در این چند ماه صورت گرفته، بسیار زیاد است و و جود بخش‌های متعدد و روند موفق داوری‌ها نشان از عظمت فعالیتی دارد که در این دوره در جشنواره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در این حرکت بزرگ با توجه به سلیقه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت جامعه برگزار می‌شود و طبیعی است که ما خود را برای پاسخگویی به این نگاه‌های متفاوت آماده کرده‌ایم.

وی گفت: خوشبختانه جشنواره ما امسال هر روز برنامه ویژه‌ای دارد و با آغاز جشنواره دیدگاه اصلی خود که مخاطب قرار دادن همه اقشار است نشان می‌دهد.

شاه آبادی تصریح کرد: این جشنواره برای هر کسی که عرق دینی و ملی دارد و به آراست هپوشی اهتمام می‌ورزد، قابل قبئل خواهد بود.

به گفته مدیر مسوول و رییس هیات مدیره شرکت دیباگران ایران نیز؛ برپایی دومین جشنواره مد و لباس فجر، فضایی برای به اشتراک گذاشتن طرح‌های مختلف و پدید آمدن ایده‌هایی برای طراحی لباس‌های جدید است.

سوسن بیگلری اظهار داشت: طرح‌هایی الهام گرفته از لباس‌های سنتی و محلی ایرانی و لباس‌های مدرن و مجلسی به این جشنواره آورده‌ایم.

وی اضافه کرد: در این دوره از نمایشگاه، هر روز یک کارگاه تخصصی برگزار می‌کنیم و علاقه مندان و طراحان می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.

رییس هیات مدیره شرکت دیباگران ایران افزود: حجم سازی الگو و کار روی لباس نظیر منجوق دوزی و سرمه دوزی و حجم سازی لباس، عناوین برخی از کارگاه‌هایی است که در این جشنواره برگزار خواهیم کرد.

مدیر مسوول و رییس هیات مدیره شرکت دیباگران ایران که مولف کتاب‌هایی در زمینه طراحی لباس است، گفت: در این غرفه، کتاب‌هایی مانند «نازک دوز زنانه درجه ۲» که درسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای است و «آموزش خیاطی با روش مولر» در این غرفه ارایه می‌شوند.

وی افزود: تمامی لباس‌هایی که در این جشنواره ارایه کرده‌ایم، تلفیقی از طراحی‌های لباس‌های سنتی و محلی ایرانی و لباس‌های مجلسی است و سعی کرده‌ایم، لباس‌هایی تولید کنیم که اصالت ایرانی خود را داشته باشند.

بیگلری درباره جشنواره مدو لباس فجر گفت: از جمله امتیازات این جشنواره، نمایش تلفیق لباس‌های سنتی ایرانی با لباس‌های مدرن و مجلسی است. این طرح‌ها در میان طراحان دیگر نیز به اشتراک گذاشته شده و باعث پدید آمدن ایده‌هایی برای طراحی لباس‌های جدید می‌شود.

مسوول غرفه دانشگاه علمی ـ کاربردی و صنایع دستی میراث فرهنگی همچنین گفت: علاوه بر اینکه لباس‌هایی با طراحی‌های مدرن و خلاقانه، در جشنواره مد و لباس ارایه می‌شود، فرصتی برای تبادل نظر و همفکری استادان دانشگاه و شرکت‌های تولید لباس و طراحان نوین فراهم می‌شود.

ملیحه احدی اظهار داشت: در این جشنواره، دانشگاه علمی کاربردی و صنایع دستی میراث فرهنگی، بسیاری از طرح‌ها و لباس‌های طراحی شده توسط دانشجویان را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: دانشگاه علمی ـ کاربردی صنایع دستی میراث فرهنگی در رشته‌های گوناگون هنری از جمله طراحی و دوخت لباس فعالیت می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توانا به دوخت‌های سنتی ایرانی، تکه دوزی و پارچه سازی با تکنیک مولاژ اشاره کرد.

مسوول غرفه دانشگاه علمی ـ کاربردی و صنایع دستی میراث فرهنگی عنوان کرد: تمامی لباس‌ها و طرح‌هایی که در این غرفه ارایه شده‌اند، آثار برگزیده دانشجویان این دانشگاه از نظر استادان عرضه می‌شوند.

دومین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ۱۳ تا ۲۳ اسفند ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برپا خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز