خبرگزاری کار ایران

جریمه‌ها باید اثرگذار باشند:

فرخی: بی‌انضباطی‌ها در والیبال سیر صعودی ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۰

وقتی نگاه اجمالی به اتفاقات حاشیه‌ای به لیگ امسال والیبال می‌اندازیم نشانگر این موضوع است که اختلافات و درگیری‌ها روند صعودی نداشته است.

رییس کمیته انضباطی و الیبال با اشاره به بی انظباطی‌های رخ داده در لیگ والیبال كشور گفت: وقتی والیبال نسبت به گذشته حرفه‌ای‌تر شده و سقف قراردادها بالاتر رفته، گاهاً بروز یکسری درگیری‌ها و این قبیل مسائل که مشاهده می‌کنیم غیر طبیعی نیست اما آنطور که بگویم بیشتر از گذشته شده واقعیت ندارد.

علی فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: ما در کمیته انضباطی افرادی که دچار تخلف شوند دعوت می‌کنیم، جریمه و محروم می‌کنیم. وقتی نگاه اجمالی به اتفاقات حاشیه‌ای به لیگ امسال والیبال می‌اندازیم نشانگر این موضوع است که اختلافات و درگیری ها روند صعودی نداشته است. سال‌ها پیش هم مشابه این اتفاقات را هم داشتیم.

رییس کمیته انضباطی درباره اینکه در هنگام بروز درگیری در لیگ انتظار برخورد قاطع تر از این کمیته می‌رود؛ گفت: باید عنوان شود منظور از برخورد قاطع چه نوع برخوردی است برخورد قاطع یعنی اینکه ما یک نفر را از ورزش ساقط کنیم؟! آیا ما چنین اختیاری داریم؟ و اصلاً چنین برخوردی صحیح است؟ ما باید حکمی را صادر کنیم که افراد دیگر از انجام آن تخلف منصرف شوند و همین اینکه فرد متخلف نیز تنبیه شود.

وی افزود: در آخرین نمونه تخلفات موضوع شیرکوند است. او تا آخرین مسابقه لیگ رفتار خوبی داشت و حتی 2-3 مورد گزارش آمد که در رفع تنش موثر بوده اما در بازی آخر مقابل سایپا که منجر به حذف تیمشان شد دچار تخلف شده، البته در آنجا هم برای کم کردن تنش پیش رفته اما یک کلمه ناشایست به کار برده که به خاطر همین یک کلمه برای او تعیین مجاز کردیم. این برخوردی بود که ما براساس آیین‌نامه انجام دادیم اما نمی‌شود آن را مقیاس کمی کرد.

رییس کمیته انضباطی اضافه کرد: اگر ما کسی را 100 میلیون جریمه و 20 جلسه محروم کنیم چاره کار نخواهد بود چراکه ما باید با تناسب تخلف ایجاد شده حکم صادر کنیم. شدت مجازات هم برای کسانی است که سابقه تخلف داشته‌اند. ما برای شیرکوند 3 جلسه محرومیت در نظر گرفته ایم، 2 جلسه محرومیت تعلیقی داشت که می‌شود 5 جلسه که باید پشت سر بگذارد. به هر حال باید حکمی برای یک نفر که اولین بار است به کمیته انضباطی می‌آید در حد او باشد. شاید آن فرد 10 بار هم شیطنت کرده باشد اما گزارشی از کارهای او به کمیته انضباطی نیامده باشد. ما براساس گزارشاتی که به دستمان می‌آید حکم صادر می‌کنیم.

فرخی درخصوص اینکه چه اقداماتی انجام خواهند داد که تخلفات در والیبال کاهش یابد اظهار داشت: پس کمیته فرهنگی باشگاه و سازمان لیگ چه کاره هستند؟ آنها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. ما در کمیته انضباطی سعی می‌کنیم با خرد جمعی بهترین تصمیمات را بگیرم تا اثرگذاری لازم را داشته باشد. آنها با خرد جمعی اعضای کمیته 7 نفر هستند که رییس سازمان لیگ و رییس کمیته داوران هم عضو آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز