خبرگزاری کار ایران

روستایی برای كوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت گردی/

«آتش بیگ» روستای جدید هدف گردشگری آذربایجان شرقی شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۰۱

آتش بیگ، روستای هدف گردشگری، گردشگری،آذربایجان شرقی،قلعه ضحاك، بقعه بایزید بسطامی، هشترود، شهرک سلامت، تراب محمدی، مسجد جامع هشترود، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

ایجاد شهرك سلامت با هدف ارائه خدمات به گردشگران سلامت، خدمات گردشگری، مجموعه ورزش های آبی و امكانات سایر ورزش ها نظیر كوهنوردی و نیز تاسیسات اقامتی، مسكونی و رفاهی را دیگر برنامه های سرمایه گذار برای راه اندازی در روستای هدف گردشگری آتش بیگ اعلام كرد/ آتش بیگ در در محدوده شهرستان هشترود واقع شده و اغلب جاذبه های گردشگری همچون طبیعی، تاریخی، ورزشی و فرهنگی را داراست.

ایلنا- تبریز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تصویب «آتش بیگ» به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: «آتش بیگ » با برخورداری از انواع جاذبه های گردشگری، روستایی كم نظیر برای كوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت گردی است.

وی با بیان اینکه روستای آتش بیگ در محدوده شهرستان هشترود واقع شده و اغلب جاذبه های گردشگری همچون طبیعی، تاریخی، ورزشی و فرهنگی را داراست افزود: جریان دو رودخانه دائمی، كوه های سر به فلك كشیده، امكان دسترسی آسان به آزاد راه پیامبر اعظم، امكانات گردشگری همچون كوهنوردی، ماهیگیری و طبیعت گردی و نیز وجود سرمایه گذار بومی روستا باعث شد آتش بیگ پس از طی مراحل به عنوان روستای هدف گردشگری مصوب شده و به هیئت دولت برای تصویب نهایی پیشنهاد شود.

محمدی با بیان اینكه مطالعات اولیه توسط سرمایه گذار بومی روستا انجام گرفته است، افزود: سرمایه گذار طرح قرار است با مشاركت شركت آب منطقه ای استان با احداث سدی خاكی، دریاچه ای مصنوعی در این روستا ایجاد كند.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ایجاد شهرك سلامت را از برنامه­های سرمایه گذار در این روستا اعلام کرد و گفت: این شهرک با هدف ارائه خدمات به گردشگران سلامت ایجاد خواهد شد و خدمات گردشگری، مجموعه ورزش های آبی و امكانات سایر ورزش ها نظیر كوهنوردی و نیز تاسیسات اقامتی، مسكونی و رفاهی را دیگر برنامه های سرمایه گذار برای راه اندازی در روستای آتش بیگ است.

وی با اشاره به قرارگیری شهرستان هشترود در فاصله 33 كیلومتری تبریز، وجود محوطه های باستانی فراوان را مبین ارزشهای تاریخی و سابقه تمدنی این منطقه خواند و گفت: قلعه ضحاك، بقعه بایزید بسطامی و مسجد جامع هشترود در زمره شاخص ترین آثار این شهرستان هستند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز