خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند

کد خبر : ۵۳۲۶۶

نیاز به فضای نمایشگاهی مناسب و استاندارد، یکی از نیازهای مهم هنرهای تجسمی در کشور است، این ضرورت نیز در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به وضوح قابل مشاهده است.

ایلنا: پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با تجلیل از پنج هنرمند، معرفی برگزیدگان و دبیر ششمین جشنواره یکشنبه شب در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، در اختتامیه پنجمین جشنواره تجسمی فجر از کامبیز درمبخش؛ کاریکاتوریست پیشکسوت، محمد صیاد صبور؛ عکاس باسابقه، محمد مهدی انوشفر؛ سفالگر، محمد حسین عطارچیان؛ خوشنویس و مرتضی اسدی؛ نقاش در بخش مفاخر هنرهای تجسمی فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزارت ارشاد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی و دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر تجلیل شد.
همچنین در این مراسم کتاب پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر و کتاب گزیده مقالات چهارمین و پنجمین جشنواره تجسمی فجر رونمایی شد.
در این مراسم دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شد و با حکم معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس میرهاشمی به عنوارن دبیر کل ششمین جشنواره تجسمی فجر منصوب شد و حکم میرهاشمی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به او داده شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم هنرهای تجسمی را زبان بین‌المللی و قابل فهم و درک برای همگان در نقاط مختلف دنیا دانست و گفت: با خلق آثار هنری ارزشمند و فاخر می‌توان فرهنگ اصیل و غنی ایران را به دنیا معرفی کرد.
سید محمد حسین ابراز امیدواری کرد که همه هنر‌ها در وجود هنرمندان فعال در این عرصه تجلی پیدا کند و آن‌ها سالهای سال در خدمت هنر و فرهنگ این مرز و بوم خدمت کنند.

حسینی هنرمندان تجسمی را افرادی از خود گذشته و دارای روحیه‌ای لطیف توصیف و خاطر نشان کرد: هنرمندان تجسمی کمتر دیده می‌شوند و هنرشان است که بیشتر دیده می‌شود و سبب معرفی این هنرمندان این عرصه می‌شود.
وی در ادامه به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: موضوعاتی چون شادی و امید به زندگی باعث شد که آثار قابل توجهی در این دوره خلق شود و علاوه بر این فرهنگ ایثار و فداکاری که از دیگر موضوعات رشته‌های رقابتی این دوره جشنواره بود گذشت را جایگزین خودخواهی می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بر این باوریم که همه اختلافات جامعه از خودخواهی و هوای نقس است.
حسینی خلق آثاری از سوی پیشکسوتان و استادان هنر با موضوع پیامبر اعظم (ص) را از دیگر ویژگی‌های این دوره جشنواره برشمرد و گفت: برگزاری بخشی با نام رسول اکرم (ص) ازجمله افتخارات و ویژگی‌های جشنواره فجر امسال به شمار می‌آید.
حسینی به نمایش آثار بر‌تر و منتخب این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی در برخی از استانهای کشور اشاره کرد و این امر را از نکات مثبت این دوره جشنواره دانست.

حسینی خطاب به دست اندرکاران هنرهای تجسمی اظهار داشت: ارتباط موثر مسوولان برگزاری جشنواره با هنرمندان برگزیده همچنان حفظ شود تا زمینه عرضه آثار خلق شده از سوی استعدادهای کشف شده در فراهم شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره حمایت از خرید آثار هنرمندان قول مساعد داد این موضوع امسال به طوری جدی پیگیری و اقدام شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخش فیلم‌های مستند تجسمی در پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: هنر‌ها در ارتباط با یکدیگر می‌توانند موثر باشند و فیلم‌های مستند تجسمی در جشنواره تجسمی فجر حرکت موثری است که به معرفی و شناسایی هنرمندان و هنرهای تجسمی کمک می‌کند و امیدواریم با حمایت این حرکت توسعه یابد.

حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هنرهای تجسمی در کشور ما عرصه پهناور، تاثیرگذار و بی‌بدیلی است که در رشته‌های متعدد و متنوع، هنرمندان مختلفی در آن فعالیت می‌کنند.

شاه آبادی در ادامه گفت: واقعیت این است که جشنواره تجسمی فجر در ایستگاه پنجم، یک حرکت رو به رشدی نسبت به چهار دوره گذشته داشته است. رویدادی که بیش از پنج سال از عمر آن نمی‌گذرد، این روز‌ها هم تراز با جشنواره‌های سی ساله در قامت یک جشنواره مهم و بین المللی بزرگ ظاهر شده است.
وی ادامه داد: در اهمیت جشنواره تجسمی فجر همین بس که به جای عنوان دبیر از واژه ˈدبیر کلˈ استفاده می‌شود و این بخاطر برگزاری این جشنواره در ۹ رشته مختلف است که هرکدام به تنهایی می‌تواند یک رویداد مستقل هنری باشد.

معاون امور هنری وزیر ارشاد گفت: معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال‌های گذشته در کشور ما دو سالانه‌های هنری مختلفی برای عرضه توانایی‌های تجسمی برگزار شده، اما جشنواره تجسمی فجر به عنوان یک حلقه اتصال و یا نخ تسبیح، رشته‌های تجسمی را به یکدیگر متصل کرده است.

وی با بیان اینکه به خاطر نمایش بنیه و ظرفیت قوی هنرهای تجسمی در این رویداد بین‌المللی باید به فعالان این عرصه تبریک گفت، اضافه کرد: گرچه در بخش‌هایی که به صورت موضوعی برگزار شد، آموزش و پشتوانه چندانی وجود نداشت، اما هنرمندان توانستند آثار مرتبط و بسیار با کیفیتی خلق و در این رقابت عرضه کنند.

شاه آبادی همچنین بر لزوم برنامه ریزی مناسب و درشان فرهیختگان این عرصه تاکید کرد و گفت: هنرهای تجسمی نیازمند حمایت‌های بیشتری است که تاسیس گالری‌ها و نمایش آثار، ازجمله مهم‌ترین این اقدامات است. البته این رویکرد در سال‌های اخیر بطور جدی مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گرفته اما تا رسیدن به مقصود نهایی راه بسیاری باقی است.

شاه آبادی به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر اشاره کرد و گفت: هنرهای تجسمی به پیگری‌های مجدانه شما برای اختصاص طرح خرید آثار تجسمی از سوی نهادهای دولتی نیازمند است، گرچه این موضوع در سال گذشته با حمایت شما توفیقاتی خوبی به دست آورده است، اما در دریای بزرگ هنرهای تجسمی این حرکت چون قطره کوچکی محسوب می‌شود. جامعه هنری از شما انتظار دارند که موضوع خرید آثار هنری را به طور جدی پیگری و در دستور کار قرار دهید.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از برگزیدگان این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار آثار برگزیدگان تمامی رشته‌ها براساس قیمت گذاری شورای خرید مرکز هنرهای تجسمی خریداری خواهد شد. امیدواریم این رویه مبنایی باشد تا برگزیدگان دوره‌های آینده نیز از این حمایت برخوردار شوند و با انگیزه مضاعف به فعالیت هنری خود در کشور ادامه دهند.

سیدعباس میرهاشمی؛ دبیر کل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که به بنده توفیقِ همراهی با یک حرکت بزرگ فرهنگی را عنایت فرمود که می‌تواند تلاشی تاثیرگذار برای رونق بیشتر هنرهای تجسمی که بی‌شک پایه‌ای برای همه فعالیت‌های هنری است، باشد. لازم است به پاس قدردانی از زحمات تمامی دست‌اندرکاران چهار دورهٔ برگزار شده جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، اعلام نمایم که گام پنجم این جشنواره در ادامهٔ گام‌های پیشین واستمرار برنامه‌های از پیش تعیین شده بوده است.
می‌رهاشمی افزود: جشنواره پنجم، بر اساس افقِ ترسیم شده و با رفتاری امانتدارانه به مصوبات شورای محترم سیاستگذاری و با امید به کاهش فاصله بین سه راس مثلث سازمان تولیدآثار هنری، یعنی؛ هنرمندان، آثار هنری و مخاطبین، پرداخته است. کاهش فاصله بین سه راس مذکور به معنای درک روح ظریف، خلاق، پرسشگر و البته پر از مطالبه هنرمندان از سویی و از سوی دیگر توجه جدی به جایگاه آثار هنری و ایجاد بستر مناسب برای عرضه و ارایه آثار ارزشمند و از جهتی دیگر توجه به شأن و نیاز تمامی مخاطبان و هنردوستان و مشوقان، می‌باشد.

دبیرکل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در ادامه گفت: جای افتخار دارد اعلام شود افزایش چشمگیر هنرمندان استان‌ها و شهرستان‌های کشور باعث شادابی و دلگرمی و نشان از ارتباط موفق جشنواره با هنرمندان، و حضور کثیر و قابل تقدیرِ هنرمندان دارای تحصیلات عالی باعث رشد تفکر و پیشرفت علمی در این جشنواره بوده است.
وی افزود: این جشنواره با ایجاد فضایی مناسب برای همبستگی بیشتر هنرمندان و قرار گرفتن رشته‌های مختلف این مجموعه هنری همچون رشته‌های، نقاشی، مجسمه‌سازی، نگارگری، سفال و سرامیک، خوشنویسی، تصویرسازی، گرافیک، کاریکاتور و عکاسی در کنار یکدیگر و با نگاهی به رشته‌های مکمل همچون؛ فیلم‌های مستند با زمینه هنرهای تجسمی و همچنین توجه جدی به پژوهش‌های علمی در هنرهای پایه، برای ایجاد زمینه‌های پیشرفت و شناسایی مسیر توسعه همت داشته است.
می‌رهاشمی با ارائه گزارشی گفت: در جشنواره پنجم بیش از ۱۱۵۰۰ اثر در رشته‌های ۹ گانه از ۵۴ کشور توسط دبیرخانه جشنواره دریافت، و مورد ارزیابی و داوری تخصصی قرار گرفته و از بین آثار رسیده، ۶۶۳ اثر در بخش مسابقهٔ رشته‌های ۹ گانه درتهران و ۱۳ استان و دو کشور جهان به نمایش گذاشته شد و علاوه بر این، در بخش مکمل جشنواره شامل؛ فیلم‌های مستند مرتبط با هنرهای تجسمی و مقالات علمی نیز۱۶۳ اثر توسط دبیرخانه دریافت و پس از داوری نهایی تعداد ۵۳ فیلم در بخش‌های مسابقه، ویژه و جنبی به نمایش درآمده و مقالاتِ بر‌تر نیز برای معرفی مشخص شده‌اند.
دبیر کل پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با تاکید بر ضرورت بررسی جشنواره فجر گفت: جای تاکید دارد که این جشنواره پس از پنج دوره برگزاری، نیازمند بررسی تخصصی و بازنگری دقیق راه طی شده با نگاه به تمامی اجزا اعم از موضوع تا اجرا را دارد، تا مسیر مورد نظر با کنکاش و حصول اطمینان برای اقدامات اصولی و افزایش کیفیت همه جانبه طی شود.
میرهاشمی با اشاره بودجه اندک هنرهای تجسمی افزود: هنرمندان هنرهای تجسمی گر چه با رفتار عالمانه، تولید آثار بی‌نظیر، حضور قابل اعتنا در عرصه‌های دینی، ملی و بین‌المللی قسمی از توان خود و جایگاه رفیع هنرهای تجسمی را در عمل نشان داده‌ و از خانواده‌ای بس بزرگ و رشته‌های متعدد و طیف گسترده هنرمندان برخوردار بوده‌اند، ولیکن به لحاظ بودجه در مضیقه به سر می‌برند. تخصیص اعتبار و زمان در هنرهای تجسمی را به هیچ وجه نباید هزینه فرض نمود بلکه صَرف بودجه دراین عرصه، سرمایه گذاریِ پر سود و پرورش اندیشه‌هایی است که آن را پایانی نیست. ضمن این‌که توجه به ایجاد چرخه اقتصاد در هنر و ضرورت توجه به حلقه مفقوده بازار آثار هنری، اهمیتی انکار ناپذیر در رشد و توسعه هنرهای تجسمی دارد.
وی در ادامه گفت: جشنواره تجسمی فجر با ارایهٔ تصویری گویا و روشن از جریان هنرهای تجسمی در تمامی نقاط کشور و ایجاد امکان برای بررسی کمّی و کیفی رشته‌های هنری در نقاط گوناگون، می‌تواند مبنای برنامه ریزی دست‌اندرکاران هنری کشور باشد. همانگونه که امروزه نیاز به فضای نمایشگاهی مناسب و استاندارد، یکی از نیازهای مهم هنرهای تجسمی در کشور است، این ضرورت نیز در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به وضوح قابل مشاهده است.
می‌رهاشمی با اشاره به نیازهای جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: امروزه تقویت کل جشنواره و توجه به هنرهای جدید و همچنین ارتقای بخش بین‌المللی آن با در نظر داشتن تجربیات به دست آمده از برگزاری دوره‌های پیشین یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید با برنامه‌ریزی بلند مدت زمینه گسترش رشته‌های بین‌المللی و حضور استادان و هنرمندان دیگر کشور‌ها، نیز مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر این باید نسبت به عمیق شدن ارتباط با دانشگاه‌ها، متولیان گنجینه‌های هنری، مراکز موثر در تولید و رشد هنر و همچنین هنرمندان، برنامه ریزی شایسته‌ای صورت پذیرد.
وی افزود: از آنجا که جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به عنوان یک فرصت و رویداد مهم فرهنگی و هنری است، امیدواریم که استادان، پیشکسوتان، هنرمندان و مسوولان محترم با همراهی و همدلی به پیشرفت آن اهتمام ورزند، چراکه جشنواره با حضور طیف گسترده هنرمندان با سبک‌ها و نگاه‌های متنوع امکان توسعه داشته ومی تواند مؤثر و پایدار باشد.
دبیر کل پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در پایان از معاون امور هنری، مدیران، هنرمندان، استادان، خصوصاً اهالی رسانه و همچنین از دبیران، داوران و دبیرخانه دائمی فجر تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه مراسم برگزیدگان پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سفال و سرامیک، عکاسی، پوس‌تر، تصویرسازی، مجسمه سازی و کاریکاتور معرفی شدند و طوبای زرین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، دیپلم افتخار و جوایز هنرمندان اهدا شد.
برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر:
خوشنویسی (نستعلیق)

آیات قرآنی و اشعار ایرانی

دبیر: علی اشرف صندوق آبادی
هیات داوران: غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور، علی شیرازی

برگزیده اول: مجتبی شریفی/ اصفهان/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجام میلیون ریال
برگزیده دوم: سید حیدر موسوی/ قزوین/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
برگزیده سوم: حمید جعفری/ اصفهان/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال
تقدیر: بی‌بی زهره رئیس الساداتی/ مصطفی عابدینی/ سیدپیمان سادات نژاد/ علی خیری حبیب آبادی/ رحیم قلی‌زاده پاک/ سیدهادی صادقی/ احسان احمدی/ احمد احمدی حیدری

نقاشی
ایثـار و فداکاری

دبیـر: مرتضی اسدی
هیأت داوران: مصطفی ندرلو/ مرتضی افشاری/ اصغرکفشچیان مقدم

برگزیده: نازگل پوراصغری حقی/ تهران/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال
برگزیده: علی ترقی‏جاه/ تهران/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال
برگزیده: رقیه حبیبی آذر/ گیلان/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال
برگزیده: زهره کرامت/ فارس/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال
برگزیده: خدیجه می‌رسالاری/ خوزستان/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال
برگزیده: بهزاد نقاش/ البرز/ دیپلم افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال

نگـارگـری
شعائراسلامی ایرانی
دبیـر: پرویز حاصلی
هیأت داوران: رحیم چرخی/ یوسف حسینی/ مینا صدری

رتبه اول: رویا حسن کازرونی/ تهران/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: سعید فصیح/ تهران/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
رتبه سوم: زهرا صنعتگر/ اصفهان/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیـر: مجید سیدفتاحی/ میثم نیلی/ بهمن شریفی/ رضا مهدوی

سفـال و سرامیک
ارزش‌های انسانی و الهی

دبیـر: مهران هوشیار
هیأت داوران: حمید شانس/ عباس افتخاری/ رجحانه حسینی/ رضا تائبی

رتبه اول: فهیمه رمضانی اهوازی/ خراسان رضوی/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: نیکو اسماعیلی/ اصفهان/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
رتبه سوم: فرزانه مصطفایی/ تهران/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیـر: فائزه پورکمالی راوری/ میترا ذاکرین

مجسمه سازی
موضوع وحدت

دبیـر: پریسا خضابی
هیأت داوران: ایرج محمدی/ رضا قره‏باغی/ شیرین حاجی کریملو/ ستاره بریرانی/ ماریا کازرونی

رتبه اول: ناهید حاجی محمدی اوشانی/ تهران/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: حسین تک زارع/ البرز/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
رتبه سوم: سیده آذین ساداتی/ مازندران/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیـر: نسرین ملکی/ ندا پولادزاده/ منصوره فیضی/ عیسا امیری چولاندیم/ مجید شقایی فلاح

تصویرسازی
انقلاب اسلامی

دبیـر: کاظم طلایی
هیأت داوران: بهزاد غریب پور/ فاطمه رادپور/ سیدحسام طباطبایی

رتبه اول: افسانه مرادی/ تهران/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: عطیه ضیغمی/ خراسان شمالی/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
رتبه سوم: مژگان اکبری/ مازندران/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیـر: رضا دالوند/ علیرضا ذاکری/ سیدمیثم موسوی/ علی دالوند/ فهیمه رمضانی اهوازی

پوستـر
عـدالـت

دبیـر: مسعود نجابتی
هیأت داوران: مصطفی اسدالهی/ صداقت جباری/ کوروش پارسانژاد

رتبه اول: امین اکبرنژاد/ آذربایجان غربی/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: جوانا واسیاک باسا / لهستان/ دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰۰ دلار
رتبه سوم مشترک: حمیدرضا طالبی/ اصفهان/ دیپلم افتخار و مبلغ پانزده میلیون ریال
رتبه سوم مشترک: سیدعباس باقری/ گیلان/ دیپلم افتخار و مبلغ پانزده میلیون ریال

تقدیـر: رضا منجزی/ سید محمد جاماسبی/ مهرداد پورمشکی/ سید مهدی فدوی/ نوشین بیجاری/ عاطفه شید مودب

کاریکاتور
عـدالـت

دبیـر: بهمن عبدی
هیأت داوران: غلامعلی لطیفی/ کامبیز درم بخش/ جواد علیزاده/ محمدحسین نیرومند/ سیدمسعود شجاعی طباطبایی

رتبه اول: پویا عبدلی/ کرمانشاه/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: والنتین جورجیف/ رومانی/ دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰۰ دلار
رتبه سوم: دورا اکسینته/ بلغارستان/ دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲۰۰ دلار

تقدیـر: آنجل بولیگان از مکزیک/ حمیدرضا مسیبی/ مهدی عزیزی

عکاسی
امید و شادی‌های زندگی

دبیـر: حسن غفاری
هیأت داوران: افشین شاهرودی/ سعید دستوری/ کریم ملک مدنی/ مهدی منعم/ فرهاد سلیمانی

رتبه اول: سید رضا مهری/ خراسان رضوی/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و مبلغ پنجاه میلیون ریال
رتبه دوم: سید احسان باقری/ تهران/ دیپلم افتخار و مبلغ چهل میلیون ریال
رتبه سوم: محمد رضا مومنی/ اصفهان/ دیپلم افتخار و مبلغ سی میلیون ریال

تقدیـر: حسین کاظمی/‌ام یوسف تاشیر ازبنگلادش

فیلـم
مستندتجسمی

دبیـر: علیرضا قاسم خان
هیأت داوران: رضا پورحسین/ منوچهر شاهسورای/ کوروش پارسانژاد/ مهرداد زاهدیان/ پریوش نظریه

بهترین فیلم: ناگهان تو گم شدی / تهیه کنندگی سازمان توسعه سینمایی حوزه هنری
تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و سی میلیون ریال
بهترین کارگردان: مهـرا/ حسن نقاشی/ تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و سی میلیون ریال
بهترین پژوهش: خاک حافظه/ نویسندگان و پژوهشگران: امیرحسین ثنایی/ مسعود امینی
تندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار و سی میلیون ریال

تقدیـر: فرحناز شریفی (بهترین تدوین فیلم: ناگهان تو گم شدی) / مرتضی هدایی (بهترین تصویر بردار/ فیلم: بی‌مکان و بی‌زمان) / محمود فاتحی (برای ساخت مجموعه مستند اختران

مقالات علمی
دبیـر: محمد خزایی
هیأت داوران: عبدالمجید حسینی راد/ خشایار قاضی زاده/ محمد خزایی

برگزیده: محمد اسماعیل زاده/ ضرورت تحول در نظام نظریه‌پردازی در اصول و مبانی اندیشه هنر دینی (معنویت گرا) به عنوان رویکرد
متعالی انقلاب اسلامی در حوزه هنر‌های تجسمی با لحاظ استفاده از پتانسیل حوزه‌های علمیه
برگزیده: غزل بیرامی/ بررسی تجلی نمادین گل در پوسترسازی گرافیک انقلاب اسلامی در ایران
برگزیده: ناصر مقدم کوهی/ سبک‌شناسی انیمیشن (پویانمایی) ایران، با تمرکز بر انیمیشن پس از انقلاب اسلامی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز