خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان بهشت ایران است

کد خبر : ۵۳۲۳۷

برخی معتقدند که این استان هند ایران است اما توانمندیها و ظرفیت ها، آثار طبیعی و تاریخی، نعمات فراوان خدادادی و صدها جاذبه دیگر این استان را به بهشت ایران تبدیل کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برخی معتقدند که این استان هند ایران است اما توانمندیها و ظرفیت ها، آثار طبیعی و تاریخی، نعمات فراوان خدادادی و صدها جاذبه دیگر این استان را به بهشت ایران تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا، حاتم ناروئی روز یکشنبه در نشست بررسی توسعه منطقه چاهان شهرستان نیکشهر در محل استانداری افزود: با وجود 15 سال خشکسالی تحمیل شده بر سیستان و بلوچستان اما همچنان این استان با داشتن ظرفیت ها و امکانات بالقوه تولیدکننده انواع محصولات کشاورزی کم نظیر و منحصر به فرد است.

وی اظهار داشت: ایجاد زیرساختهای متعدد و حاکم شده امنیت پایدار در این منطقه زمینه حضور و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بومی و غیر بومی را فراهم کرده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه به نقاط محروم از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مسوولان نظام است که خوشبختانه دولت خدمتگذار این استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده و هر گوشه ای از آن طرحهای مختلفی در حال اجراست.

وی بیان کرد: در سفر مسوولان کشوری به منطقه محروم چاهان از توابع شهرستان نیکشهر مقرر شد مجتمع کشت و صنعت در این منطقه ایجاد شود اما پیشنهاد می کنم به جای مجتمع کشت و صنعت، شرکت های سهامی زراعی یا شرکت های تعاونی کشت و صنعت ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: قبل از انقلاب شرکت های سهامی زراعی در شهرهای بمپور، خاش و زابل بسیار موفق عمل کردند بطوریکه گندم تولیدی در سیستان و هندوانه تولیدی در خاش در دنیا کم نظیر بود.

وی افزود: تمام مسوولان استانی برای توسعه بخش کشاورزی نقاط محروم سیستان و بلوچستان از جمله روستای چاهان پای کار هستند و همکاری های لازم را با بنیاد برکت خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سفر استاندار و شماری از مسوولان استانی و کشوری به روستای چاهان ایجاد مجتمع های کشاورزی با هدف تامین اشتغال پایدار تصویب شد.

ˈمحمود میری ˈ افزود: اجرای 100 درصدی تعهدات مصوب در این سفر علاوه بر این روستا در روستاهای تابکی تل، کورنگ و بازگرو و چند روستای دیگر و همچنینن طرح هادی در دو روستا توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) شروع شده است.

ˈفرشاد ˈ نماینده بنیاد برکت در این نشست گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک موسسه خیریه و عام المنفعه کمتر از 10 سال است فعالیت خود را به صورت علمی و اصولی در دو حوزه اقتصادی و اجتماعی شروع کرده است.

وی افزود: این بنیاد در حوزه اقتصادی تحت عنوان مدل کار آفرینی و توانمندسازی و در حوزه اجتماعی در قالب ساخت مدرسه، مسجد، راه و احیای مناطق محروم فعالیت می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز