خبرگزاری کار ایران

در آستانه فرارسیدن نوروز/

ستاد تسهیلات سفر میراث فرهنگی کاشان تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۸

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان،از این شهرستان به عنوان یکی از شهر های نمونه گردشگری کشور با ظرفیت بالای جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص نام برد.

ایلنا - کاشان: دبیرستاد دائمی تسهیلات سفر شهرستان کاشان،از این شهرستان به عنوان یکی از شهر های نمونه گردشگری کشور با ظرفیت بالای جاذبه های تاریخی و طبیعی شاخص نام برد.

« حسین یزدان مهر» در گفتگو با خبرنگارایلنا در کاشان با اعلام این مطلب  اظهار داشت: کاشان هر ساله میزبان جمعیت میلیونی گردشگران داخلی و خارجی است و خدمت رسانی به ملت فرهنگ دوست ایران در ایام نوروز بزرگترین افتخاری است که در سایه همدلی مسئولین شهرستان با ایجاد زمینه ها و بستر امن پذیرش میهمانان و ارائه خدماتی شایسته به گردشگران است.

وی، شهر کاشان را شهر مذهب و عرفان،زادگاه مشاهیر شهیر و خواستگاه تمدن، تاریخ و شهر شعر و شعور دانست و گفت: نوروز 92 نیز مانند سال های گذشته آماده میزبانی تمامی میهمانان و گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کاشان،از تشکیل 92 شهرستان با عضویت15 کمیته و مشارکت 4 بخشداری خبر داد.

یزدان مهر،هدف از تشکیل این ستاد که با محوریت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کاشان و عضویت تمامی مسئولین و مدیران شهرستان است را ایجاد بستر مناسب برای پذیرش میهمانان و آماده کردن شهر برای میزبانی بهار و گردشگران ذکر کرد.

به گفته وی،دراین کمیته ها با توجه به وظایف تعیین شده، مباحث ایمنی-امنیتی و ترافیکی،اسکان و پذیرایی تبلیغات واطلاع رسانی وآمار،امربه معروف ونهی از منکر،راهنمایان نوروزی،حمل و نقل و پایانه ها،نظارت و بازرسی صنوف،نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری و بناهای تاریخی و برنامه های فرهنگی نیزمورد بررسی قرار گرفته است.

وی،ضمن اشاره به تشکیل جلسات ستاد دائمی تسهیلات نوروزی اداره کل متبوع استان افزود: اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان علیرغم وظیفه دبیری ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان کاشان با تشکیل ستاد نوروزی اداره میراث فرهنگی کاشان،عضویت 6 کمیته را نیز برعهده دارد.

دبیرستاد دائمی تسهیلات سفرشهرستان کاشان،کمیته های نظارت وبازرسی تاسیسات گردشگری، تبلیغات و اطلاع رسانی،صنایع دستی و نمایشگاه ها،حفاظت بناهای تاریخی،پشتیبانی و امورانسانی، نظارت و ارزیابی عملکرد را از جمله کمیته های اداره میراث فرهنگی کاشان برشمرد.

یزدان مهر تاکید کرد:با استفاده از تجربیات سنوات گذشته تمامی تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزارکردن برنامه ها و طرح های نوروزی و نیز خدمات دهی به گردشگران و فراهم کردن آسایش و رفاه حال آنها انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد:اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان با آماده سازی بناهای تاریخی، اجرای مرمت های موضعی رفع آسیب های احتمالی،فراخوان و چینش نیروهای ستادی و راهنمایان آثار تاریخی در بناهای تحت پوشش،برپایی نمایشگاه های متنوع و اجرای طرح های ویژه به استقبال و میزبانی گردشگران داخلی و خارجی خواهد رفت.

به گفته وی،برپایی نمایشگاه سفالینه های سیلک در باغ فین،نمایشگاه کاشان قدیم در محوطه باستانی سیلک،نمایشگاه مردم شناسی در خانه بروجردی ها و صنایع دستی و سوغات کاشان در باغ فین تنها بخشی از اقداماتی است که این ستاد با هدف معرفی هر چه بیشتر جاذبه های تاریخی،طبیعی و صنایع دستی و سوغات منطقه در دستور کار خود دارد.

این مقام مسئول،آموزش راهنمایان نوروزی با هدف معرفی تخصصی آثار شاخص گردشگری منطقه را از مهمترین اقدامات علمی و فرهنگی این اداره دانست و افزود: طی فراخوانی در 15 دی ماه حدود 80 نفر ازعلاقمندان بویژه دانشجویان رشته های مدیریت جهانگردی آمادگی خود را جهت شرکت در دوره آموزش راهنمایان آثار تاریخی کاشان اعلام کردند.

به گفته وی،در این دوره آموزشی که از سی ام بهمن ماه در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد، تمامی مباحث مرتبط با راهنمایان توسط اساتید دانشگاهی و کارشناسان مرتبط با این حوزه به فراگیران آموزش داده شد.

وی گفت: دراین دوره آموزشی که 12 اسفند ماه با کارگاه آموزش میدانی باغ تاریخی فین به اتمام رسید،از خدمات این راهنمایان پس از انجام مراحل گزینش نهایی در بناهای شاخص تاریخی کاشان استفاده خواهد شد.

یزدان مهردر ادامه اظهار داشت: برای تسهیل در روند اطلاع رسانی به گردشگران، استقرار کیوسک های اطلاع رسانی توسط کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان در مبادی شاخص ورودی با هدف اطلاع رسانی به گردشگران و ارائه و توزیع نقشه های گردشگری و نیز اخذ آمار از دیگر برنامه های این ستاد است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کاشان،اجرای نرم افزار گردشگری تحت موبایل به دو زبان فارسی و انگلیسی برای اطلاع رسانی جامع گردشگری شهرستان از طریق بلوتوث و استقرار آن در باغ جهانی فین و نیز استفاده از خدمات اینترنت رایگان را از دیگر اقدامات ستاد دائمی تسهیلات نوروزی دانست.

حسین یزدان مهر،با اشاره به آمار 334 هزار نفری اقامتی سال 91 در ایام نوروز، کمبود زیر ساخت های اقامتی را در شهرستان یادآور شد و گفت:حل این معضل با اجرای طرح ساماندهی خانه های استیجاری با هدف رزرواسیون مراکز اقامتی و افزایش ظرفیت اقامتی شهرستان با مشارکت بخش خصوصی و همکاری ستاد اسکان و پذیرایی شهرداری کاشان انجام گرفته است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان، از ظرفیت یک هزار و 23 تخت در قالب 17 واحد شامل هتل، هتل آپارتمان،اقامتگاه های سنتی و مهمانپذیر برای پذیرایی میهمانان و گردشگران نوروزی به این شهرستان خبر داد.

وی، تشدید نظارت و بازرسی واحد های اقامتی و پذیرایی در اسفند ماه با مشارکت ارگان های اماکن، تعزیرات، صنعت و معدن و تجارت و بهداشت و نیزدرایام نوروز را از جمله اقدامات پیشگیرانه و نظارتی دانست و گفت: با سایر واحدهایی که تخلفی داشته و یا نسبت به رفع نواقص خود اقدام نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به اهمیت ایمن سازی مراکز اقامتی و پذیرایی و جهت امنیت خاطر گردشگران سایر واحد ها با همراهی کارشناس سازمان آتش نشانی مورد بازبینی قرار گرفته و نیز دوره توجیهی اطفاء حریق با همکاری آن سازمان برای مدیران و کارکنان تاسیساتی مراکز اقامتی شهرستان برگزار شد که در پایان نیز گواهینامه ای برای آنها صادر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز