خبرگزاری کار ایران

کتاب شکوه 29 بهمن در تبریز رونمایی شد

کد خبر : ۵۳۱۷۲

این کتاب طی چهار سال و روزانه هشت ساعت کار در دو جلد و یک هزار و 500 صفحه و در شمارگان یک هزار و 500 جلد منتشر شده است/ 105 منبع موثق به عنوان منبع در این کتاب استفاده شده که سندیت این کتاب را افزایش می دهد.

ایلنا-تبریز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب جامع شکوه 29 بهمن در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی داننده افزود: کتاب جامع شکوه 29 بهمن همزمان با نشست شورای فرهنگ عمومی و در راستای معرفی این حادثه‌ عظیم، تاریخ‌ساز و حرکت‌آفرین و ارائهی گزارشی جامع و دقیق از آن،‌و همچنین کند و کاو در علل و عوامل این نهضت و تاثیر آن در انقلاب اسلامی و تاریخ سراسر افتخار ایران اسلامی تالیف شده است.

وی افزود: در گستره‌ تاریخ آذربایجان هیچ روزی همانند 29 بهمن 56 حماسه‌آفرین،‌ پرماجرا، ‌پرتموج و موثر در انقلاب اسلامی و تاریخ ایران و جهان نبوده است و هیچ حادثه‌ای به اندازه‌ی آن قیام خونین در احیای خیزش 19 دی مردم قم و در تثبیت هویت آن تاثیرگذار نبوده است.

داننده تاکید کرد: 29 بهمن نماد هوشیاری، بیداری، جرأت اقدام به موقع و ملاحظه نكردن از خطرها و سختی‌ها و امید به خدا و آینده‌ای كه خدای متعال وعده آن را داده است بوده و در حقیقت صلای اعتراض و اسلام خواهی مردم آزاده و سرافراز تبریز كه به گوش جهانیان می‌رسید و جانهای مستعد را حیاتی دوباره می‌بخشید.

وی افزود: بیان علل، عوامل و تاثیرات این قیام و بررسی تاثیرات شگرف آن در بیداری ملت ایران، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و تاثیر آن در بیداری حركت ملت‌های مسلمان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

این کتاب در حدود چهار سال و روزانه هشت ساعت کار در دو جلد و یک هزار و 500 صفحه و در شمارگان یک هزار و 500 جلد منتشر شده و 105 منبع موثق به عنوان منبع در این کتاب استفاده شده که سندیت این کتاب را افزایش می دهد.

در جمع آوری اسناد تاریخی این کتاب بیت آیت الله قاضی طباطبایی (ره) نیز همکاری داشتند.

براساس این گزارش محمد زارعپور تدوین کتاب ماندگار و تأثیرگذار «شکوه 29 بهمن»را بر عهده داشته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز