خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌موحد:

حادثه سفارت‌عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون گردشگر را داشتیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۵۴۱

معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: حوزه گردشگری در کشور براساس یک مولفه سه‌گانه پیش می‌رود که اولین آن زیرساخت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی رحمانی‌موحد در مراسم تودیع خود و معارفه معاون جدید گردشگری بیان داشت: اگر حادثه سفارت عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون گردشگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود داشت و متاسفانه این تعداد گردشگر را از دست دادیم.

وی افزود: اقتصاد، فرهنگ  و اشتغال‌زایی از مهمترین مولفه‌های گردشگری است و نقش سازمان،‌ فعالان گردشگری و گردشگران داخلی و خارجی نیز از دیگر مولفه‌های این حوزه است.

معاون سابق گردشگری سازمان میراث فرهنگی بیان داشت: انتخاب سازمان میراث‌فرهنگی به عنوان سازمان برتر در سال 95 نشان از برنامه درست این سازمان در حوزه گردشگری داشته است. رویکرد معاونت گردشگری یک رویکرد مشارکتی بود و البته ممکن است در برخی موارد نظر فعالان را در نظر نگرفته باشد اما همه از مصوبات و تصمیمات اطلاع داشتند که در این روند 30 آیین‌نامه و فرایند اصلاح شد.

رحمانی‌موحد با تاکید بر اینکه گردشگری یک فعالیت تزئینی نیست بیان داشت: در دولت حوزه گردشگری جزو 8 مولفه اولویت‌دار است که باید در برنامه ششم توسعه عقب‌ماندگی آن را جبران کنیم.

وی افزود: از سال 92 تا 95 گردشگری 30 درصد افزایش یافته و اگر حادثه سفارت عربستان اتفاق نمی‌افتاد توانایی جذب یک و نیم میلیون نفر گردشگر را تنها از کشورهای حاشیه خلیج فارس داشتیم.

رحمانی‌موحد تاکید کرد: در حوزه گردشگری نیاز به سپردن امور به فعالان واقعی گردشگری وجود دارد و همچنین انضباط سازمانی و بین بخشی نیز حایز اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به دو اتفاق تلخ در دوران فعالیت خود بیان داشت: اتفاق تلخ اول رفتن آقای نجفی از سازمان میراث فرهنگی بود و مورد دوم نیز جابجایی معاونت گردشگری این سازمان که براساس اخلاق‌ورزی و مهرورزی نبود و امید داریم در دولت‌دوازدهم شاهد تودیع و معارفه رییس سازمان میراث‌فرهنگی به دفعات نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز