خبرگزاری کار ایران

مذاکره برای تامین 150 خودروی نجات از شرکت خودروساز آلمانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۵۲۹

سفیر آلمان در ایران در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، بر کمک به توسعه همکاری‌ها با هلال‌احمر ایران تاکید و در زمینه حمایت و همکاری کشور خود به منظور تامین بالگرد و خودروهای تخصصی نجات مورد نیاز هلال‌احمر ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با مایکل کلور برچتولد، سفیر آلمان در تهران با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران در زمینه تجهیز ناوگان امدادهوایی خود در پی تامین بالگردهای امدادی است، اظهار کرد: با توجه به فعالیت سازمان‌های بشردوستانه بسیاری در آلمان تقاضای ایجاد زمینه‌های همکاری با این سازمان‌ها به منظور فراهم کردن زمینه های تامین تجهیزات امداد هوایی و همچنین تامین  150 خودروی نجات از شرکت خودروساز آلمانی هستیم.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر ایران همکاری‌های مشترکی با صلیب‌سرخ آلمان در قالب یادداشت تفاهم امضا شده میان دو جمعیت ملی دارد، افزود: بر این اساس عمده همکاری‌ها در زمینه آموزش مربیان و سگ‌های جست‌وجو و نجات، امداد کوهستانف آموزش و ...است.

آمادگی هلال‌احمر ایران برای ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به کارمندان سفارت آلمان

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه همکاری هلال‌احمر ایران با سازمان‌های بشردوستانه در آلمان، اظهار کرد: هلال احمر ایران همچنین همکاری‌های منسجمی در پروژه‌های بین‌المللی به خصوص در زمینه امداد و نجات با سایر جمعیت‌های ملی دارد و در این زمینه در بسیاری از حوادث بین‌المللی نیز خدمات امدادی لازم را به کشورهای درگیر حادثه از جمله نپال، سومالی و پاکستان ارائه کرده است.

وی با اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای برگزاری کلاس‌‌ها و ارائه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه به کارمندان سفارت آلمان، افزود: هلال‌احمر ایران در حوزه آموزش خدمات منسجمی را در دست اجرا دارد و به علاوه در زمینه ارائه آموزش‌های همگانی در قالب طرح ملی خادم درصدد است تا جامعه را با مسائل امدادی و کمک‌های اولیه، بیشتر آشنا کند.

دکتر ضیائی با اشاره به سابقه قریب به نیم‌قرن هلال‌احمر ایران و مقبولیت این نهاد مردمی در جامعه و در میان مسئولان، عنوان کرد: هلال احمر ایران در قالب دانشگاهی جامع، کارشناسان و مربیان بسیاری را در رشته‌های مدیریت بحران، امداد و نجات و خدمات مرتبط با فعالیت خود ارائه می‌کند.

هلال‌احمر ایران؛ سومین کشور بزرگ از نظر برخورداری از جمعیت داوطلب فعال

وی با اشاره به فعالیت منسجم هلال‌احمر ایران در حوزه جوانان و داوطلبان گفت: کودکان ایرانی از مهد کودک و در قالب غنچه‌های هلال با مفاهیم بشردوستانه آشنا می‌شوند و به مرور فعالیت‌های آنها در قالب سازمان جوانان و داوطلبان شکل می‌گیرد و در این زمینه هلال‌احمر ایران به عنوان سومین کشور بزرگ از نظر برخورداری از جمعیت داوطلب فعال است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین به فعالیت‌های هلال‌احمر کشورمان در زیمنه تولید اقلام امدادی، دارو و تجهیزات پزشکی و فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و راه‌اندازی مراکز درمانی در بسیاری از کشورها در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا اشاره کرد.

حضور حرفه‌ای هلال احمر ایران در حوادث و سوانح و ارائه خدمات به مصدومان سوانح ترافیکی

مایکل کلور برچتولد، سفیر آلمان در تهران نیز با اشاره به اینکه تحت تاثیر فعالیت‌های هلال‌احمر ایران در حوزه‌های مختلف قرار گرفته است، گفت: حضور هلال احمر ایران در حوادث و سوانح مختلف و ارائه خدمات به مصدومان سوانح ترافیکی بسیار حرفه ای است که نمونه آن را در زمینه نجات توریست‌های آلمانی که برای اسکی و کوهنوردی به ارتفاعات دماوند صعود کرده بودند، شاهد بودیم که این خدمات نیز جای تقدیر دارد.

وی همچنین درباره درخواست رئیس جمعیت هلال‌احمر به‌منظور ایجاد زمینه مذاکره به‌منظور تامین بالگرد و خودروهای نجات، اظهار کرد: آماده‌ایم تا زمینه هرگونه همکاری با سازمان‌های بشردوستانه فعال در آلمان را به‌منظور تامین تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر ایران از جمله بالگرد و خودروهای نجات فراهم کنیم.

اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری به‌منظور افزایش توانمندی‌های هلال‌احمر ایران

وی ضمن تقدیر از همکاری هلال‌احمر ایران با صلیب سرخ آلمان، گفت: این همکاری‌ها بیشتر در زمینه آموزش تیم‌های جست‌جو و نجات است و از آنجا که هلال‌احمر باید سرعت بسیاری در پاسخگویی به حوادث داشته باشد؛ لذا آماده هرگونه همکاری برای افزایش توانمندی‌های هلال‌احمر ایران هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز