خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

حیات وحش لرستان نیازمند حمایت جدی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۶

سمندر لرستانی، جز لیست قرمز IUCN است در استان گونه‎های زیادی از جمله سمندر لرستانی، ماهی کور غار، پلنگ، خرس قهوه‎ای وجود دارند

سمندر لرستانی، جز لیست قرمز IUCN است در استان گونه‎های زیادی از جمله سمندر لرستانی، ماهی کور غار، پلنگ، خرس قهوه‎ای وجود دارند. 

به گزارش خبرنگار ایلنا ازخرم آباد،  محمدحسین بازگیر در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: در استان گونه‎های زیادی از جمله سمندر لرستانی، ماهی کور غار، پلنگ، خرس قهوه‎ای وجود دارند که از این گونه‎ها سمندر لرستانی از گونه‎های خاص و اندمیک استان است.
وی ادامه داد: این گونه جز لیست قرمز IUCN و ضمیمه اول کنوانسیون سایتیس است که به حفاظت و حمایت جدی احتیاج دارد؛ سایر گونه‎ها متعلق به کل کشور است که در معرض انقراض نبوده اما قابل بهره‎برداری نیز نیستند.
این مقام مسوول اضافه کرد: این گونه‎ها سالی دو بار مورد سرشماری قرار می‎گیرند و برای آنها بانک اطلاعاتی داریم که تعداد گونه، انواع جمعیت، و جمعیت آنها برآورد و مستندسازی می‎شود.
بازگیر اظهار کرد: از جمله این اقدامات مشاهده مستقیم، جمع‎آوری، نمایه، و عکس است، توسط موزه تنوع زیستی از گونه‎های در حال تلف و زخمی استان بانک ژنی و خون تهیه می‎شود و برای حمایت از گونه‎های آسیب دیده آنها را قرنطینه می‎کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز