خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان:

هجوم سرمایه های ناسالم قیمت مسکن را بالا برده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۱

قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بالا رفتن قیمت مسکن ربطی به مساکن مهر ندارد بلکه به خاطر هجوم سرمایه های ناسالمی است که سیکل ثابتی ندارد و هر بار در کشور برای ارز،سکه یا خودرو و یا مسکن اتفاق می افتد.

ایلنا- اصفهان: قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بالا رفتن قیمت مسکن ربطی به مساکن مهر ندارد بلکه به خاطر هجوم سرمایه های ناسالمی است که سیکل ثابتی ندارد و هر بار در کشور برای ارز،سکه یا خودرو و یا مسکن اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود محمودزاده در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: هم اکنون بیش از42 هزار واحد از مسكن مهر استان به صورت صنعتی و با استفاده از مدرن‌ترین شیوه‌های مهندسی ساختمان در حال ساخت است.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت مسکن مهر، گفت: در حال حاضر 16 درصد کل واحدهای مسکونی شهر اصفهان با شروع عملیات اجرایی طرح مسکن مهر از سال 88 در استان اصفهان ساخته شده است.

اصفهان بر پله اول مسکن مهر

 رییس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از حدود 40 هزار واحد مسکونی مهر استان، 15هزار واحد آن آماده تحویل و بقیه به دلیل مشکلات تأسیساتی مانند گاز و آب متوقف مانده است.

 وی گفت: آمار افتتاح مسكن مهر در اصفهان بالاترین ركورد در كشور بوده است.
محمودزاده، ارزش تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسكن مهر استان را بیش از چهار هزار و 500 میلیارد تومان عنوان كرد و گفت: با آورده متقاضیان در بخش مسكن مهر ارزش پروژه مسكن مهر استان بدون احتساب ارزش تقریبی زمین، خدمات و تاسیسات هفت هزار میلیارد تومان است.

 ساخت مسكن مهرازسیاست‌های محوری دولت نهم و دهم

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه اصفهان 5/6 درصد جمعیت كشور را داراست، وضعیت مسكن را در این استان مطلوب ارزیابی كرد و گفت: در 96 شهر استان اصفهان پروژه مسكن مهر در حال ساخت است كه تا كنون 63 هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده و مابقی تا پایان خرداد 92 بهره‌برداری و تحویل می‌شودو به نوعی ساخت مسکن مهر از سیاست های محوری دولت نهم و دهم است.

 وی افزود: مسکن مهر بدون محاسبه قیمت زمین و سایر هزینه‌ها رقمی معادل هفت هزار و500 میلیارد تومان ارزش اقتصادی است و این در حالی است که تولید بودجه عمرانی استان، 300 میلیارد تومان است.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر فولادشهر، بزرگترین پروژه درخصوص طرح مسکن مهر استان می‌باشد، ادامه داد: از سال 41 تا سال جاری حدود 18 هزار واحد مسکونی در فولادشهر ساخته شده بود اما فقط در سه سال گذشته، 30 هزار واحد مسکونی در راستای این طرح در این شهر ساخته شده که نشانگر حجم بالای فعالیت این طرح است.

 محمودزاده با اشاره به اینکه 200 هزار واحد مسکونی مهر در استان اصفهان باید ساخته شود، اضافه کرد: مسکن مهر به ازای هر واحد 120 متر مربعی، دو نفر اشتغال مستقیم دارد که می‌توان گفت با محاسبه این رقم 420 هزار نفر ایجاد اشتغال مستقیم شده است.

 وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با افتتاح 30 هزار و 548 واحد مسکونی مهر به دست رییس جمهور، موفق به کسب رکوردی کشوری در این خصوص شدیم.

 محمودزاده با تأکید براینکه علی‌رغم پروژه‌های مسکن، ساخت ساختمان ادارات دولتی مانند بیمارستان‌ها و مدارس برعهده این وزارتخانه است، گفت: بیمارستان‌های شهر‌های خمینی‌شهر، چادگان، دهاقان، نجف‌آباد، کلیشاد و بهارستان در حال ساخت و تکمیل است.

 وی ادامه داد: بیمارستان‌های کوچک و به اصطلاح درمان بستر 10 تخت خوابه در شهرهای درچه، دولت‌آباد و قهدریجان براساس طرح‌های مهر ماندگار تا آخر دولت دهم افتتاح خواهد شد.

 اصفهان بیشترین حجم ترافیکی را به خود اختصاص داده است

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص حمل و نقل جاده‌ای نیز اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل همجواری با 8 استان دیگر، وجود بیش از 8 هزار و 500 واحد صنعتی و همچنین قرار گرفتن در مرکز ترانزیتی کشور، بیشترین حجم ترافیکی را به خود اختصاص داده است.

 محمودزاده افزود: دومین رتبه حمل بار و سومین رتبه حمل مسافر سهم حمل و نقل جاد‌ه‌ای استان اصفهان است.

 وی از تأسیس یکصد راهدارخانه ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: خستگی بیش از دو یا سه ساعت رانندگان به دلیل رانندگی پیوسته عامل اصلی تصادفات جاده‌ای می‌باشد که در این راستا در مناطق پر خطر جاده‌ای، اقدام به ایجاد این راهدارخانه‌ها کرده‌ایم.

 رییس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تأکید کرد: این راهدارخانه‌ها با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و سرگرم کننده، قصد برطرف کردن خستگی رانندگان در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای را دارد.

 محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود از تعداد 140 پروژه راه و جاده‌ای در دست اجرا در استان خبر داد و گفت: 80 پروژه به سرعت فعال درآمده است اما تعداد 60 پروژه به دلیل عدم اعتبارات مالی مورد نیاز به صورت غیرفعال و نیمه فعال می‌باشد.

 شهر از بن بست و محاصره کوه خارج شد

 وی از ساخت باند دوم موته گلپایگان خبر داد و افزود: با ساخت راه رامشه به ابرکوه، شهر اصفهان از بن بست و محاصره کوه خارج شده و حدود 150 کیلومتر مسیر اصفهان به جنوب کشور، کوتاه‌تر خواهد شد.

 محمودزاده در خصوص ساخت قطار سریع‌السیر اصفهان، گفت: در استان اصفهان 85 درصد و استان قم 67 درصد سهم زیرسازی خود را انجام داده‌اند اما تاکنون در استان تهران، کار عملی صورت نگرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: حدود 11 هزار کیلومتر جاده اعم از آزادراه و بزرگراه در استان اصفهان وجود دارد که براساس استانداردهای جهانی، هزینه ساخت و نگهداری این میزان جاده، بین 20 تا 60 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد اما متأسفانه در حال حاضر، به دلیل کمبود اعتبار مجبور به صرف هزینه‌ای کمتر از 20 میلیارد تومان می‌باشیم.
وی اظهارداشت: در حوزه راه با مجهز كردن جاده‌های اصلی به سیستم كنترل هوشمند سرعت، تجهیز ماشین‌آلات راهداری به سیستم‌های GPS , GIS و اصلاح شیب شیروانی و رفع نقاط پرحادثه در راستای كاهش حوادث جاده‌ای نیز این اداره كل پیشرو بوده است.

 اصفهان برخوردارترین استان از لحاظ آزاد راه

 مدیركل راه و شهرسازی استان با بیان اینكه اصفهان در بخش آزاد راه از بالاترین میزان در كشور برخوردار است، تصریح كرد: این استان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی 30 كیلومتر آزاد راه داشت ولی اكنون به بالای 400 كیلومتر یعنی یكهزار و 200 درصد افزایش یافته است.


وی گفت: در ساخت بزرگراه از90 كیلومتر به یكهزار و 600 كیلومتر، راه‌های اصلی از یكهزار كیلومتر به بیش از دو هزار كیلومتر و راه‌های روستایی از یكهزار و 400 به شش هزار كیلومتر افزایش پیدا كرده است.

محمودزاده اضافه كرد: در این حوزه با وجود كمبود منابع اعتباری تاكنون تعداد سه پروژه مهم موته- گلپایگان، كمربندی خمینی‌شهر و رامشه- ابركوه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.


وی از افتتاح چندین پروژه دیگر در حوزه راه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از مهم‌ترین این پروژه‌ها جاده طالخونچه- شهرضا، كمربندی آران و بیدگل، 17كیلومتر از دوبانده محور اردستان- اصفهان و 15 كیلومتر جاده نیك‌آباد- حسن آباد است.

 

اجرای کنار گذر شرق با مشارکت سرمایه گذار جدید

 

وی همچنین با تاکید بر اینکه پروژه کنار گذر شرق استان یکی از پروژه های مهم است و اجرای آن می تواند 60 کیلومتر از مسیر حرکت را کاهش دهد گفت: سرمایه گذاری که این پروژه را اجرا می کرد مایل به ادامه همکاری نیست و به همین خاطر در آینده ای نزدیک با سرمایه گذاری دیگر که انتخاب شده کار ادامه خواهد داشت.
کاهش 10 درصدی تصادفات جاده ای

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه با تاکید بر اینکه در طی 11 ماه گذشته با توجه به رفع خطر نقاط حادثه خیز در جاده های استان و همچنین رعایت مسائل ایمنی 10 درصد تصادفات کاهش داشته است خاطر نشان کرد: در سطح استان بیش از 170 نقطه حادثه خیز داریم که رفع خطر آنها در دستور کار ما قرار دارد.

محمودزاده گفت:در حال حاضر نیز 30 نقطه از راه ها را مجهز به دوربین مدار بسته کرده ایم و 3 ایستگاه هواشناسی جاده ای را راه اندازی کردیم.

وی در رابطه با تهیه طرح جامع برای شهرهای استان نیز خاطر نشان کرد: برای کل شهرهای استان این طرح تهیه کردیم که در کشور بی نظیر است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز