خبرگزاری کار ایران

۷ اسفند؛ نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول الله (ص) افتتاح می‌شود

کد خبر : ۵۰۲۱۹

در این نمایشگاه آثار خوشنویسان صاحب‌نام کشور از جمله محمد سلحشور، عباس اخوین، کیخسرو خروش، محمد حسین عطارچیان و جلیل رسولی به همراه آثاری از خوشنویسان کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان به چشم می‌خورد.

ایلنا: نشست خبری نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول الله (ص)، ظهر امروز ۵ اسفندماه، با حضور رضا صفری ـ دبیر برگزاری نمایشگاه، اسفندیار ستارپور و محمد شهبازی، نمایندگان سازمان مردم‌نهاد «حلقه وصل خوشنویسان» در ساختمان کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، در این نشست رضا صفری با اشاره به راه‌اندازی گروه حلقه وصل، اهانت چندباره به رسول خدا (ص) را یادآور شد و گفت: گروه حلقه وصل به عنوان یک تشکل کاملا غیردولتی در واکنش به توهین‌های انجام شده نسبت به رسول خدا (ص) اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی کرده است.
وی با اشاره به تجربه گروه «حلقه وصل» در حمایت از سیل‌زدگان پاکستان با برگزاری نمایشگاه افزود: نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول‌الله (ص) جلوه‌گاه ارادت خوشنویسان به ساحت نبی مکرم اسلام است.
دبیر نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول الله (ص)، هدف از برگزاری این نمایشگاه به صورت خودجوش از میان هنرمندان خوشنویس را نگاهی نو و خلق آثاری تازه در راستای اعلام برائت از اعمال هتاکان مغرض به ساحت نبی‌اکرم (ص) با بهره‌گیری از هنر خوشنویسی دانست و ادامه داد: این در حالی است که در مقابل توهین‌های صورت گرفته به پیامبر اسلام با ابزار هنر، حرکت شاخصی در حوزه هنر و مسئولان امر دیده نشد، به همین جهت بر آن شدیم تا این حرکت به صورت مردمی از جانب هنرمندان خوشنویس صورت گیرد.
صفری با بیان اینکه مراسم افتتاحیه نمایشگاه در سه بخش جداگانه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ هفتم اسفند برگزار می‌شود، افزود: راسم افتتاحیه با حضور هنرمندان شاخصی همچون استاد اخوین و استاد خروش از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود و نمایشگاه نیز ساعت ۱۸ هفتم اسفند گشایش خواهد یافت. که در بخش نخست که در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، سه مقاله پژوهشی در زمینه ارتباط خوشنویسی و آمیختگی آن با نام و کلام حضرت محمد (ص) ارائه می‌شود.
دبیر نمایشگاه خوشنویسی محمد رسول الله (ص) با اشاره به اینکه آثار در این نمایشگاه در سه بخش ارائه می‌شود؛ ادامه داد: قریب به ۴۰ اثر از بزرگان هنر خوشنویسی همجون سلطان علی مشهدی، میر حسین خوشنویس باشی، حافظ عثمان، احمد کامل و.... در نمایشگاه خوشنویسی محمدرسول الله (ص) به نمایش در خواهد آمد.
صفری در ادامه بیان کرد: همچنین در این نمایشگاه آثار خوشنویسان صاحب‌نام کشور از جمله محمد سلحشور، عباس اخوین، کیخسرو خروش، محمد حسین عطارچیان و جلیل رسولی به همراه آثاری از خوشنویسان کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان به چشم می‌خورد.
استاد صفری افزود: تعداد ۱۷۸ اثر از استادان طراز اول این هنر در دوره‌های مختلف با مضمون و محتوای مرتبط با پیامبر گرامی اسلام در ابن نمایشگاه ارائه می‌شود. آثار ارسالی در رشته‌های مختلف خوشنویسی از جمله خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشی خط و خط کوفی ارائه شده است.
وی ادامه داد: آثار خوشنویسان اغلب تولید سال ۹۱ و ویژه این نمایشگاه است و از مطالبی است که یا تا کنون خوشنویسی نشده یا کمتر مورد توجه هنرمندان خط قرار گرفته است.
استاد صفری در ادامه گفت: برپایی این نمایشگاه حرکت آغازینی است که امیدواریم در سال‌های آتی این نمایشگاه با متولی سازمان‌ها و نهادهای به صورت یک جشنواره‌ای بین المللی با عنوان محمد رسول الله برگزار شود.
دبیر نمایشگاه اظهارداشت: نمایشگاه خوشنویسی محمدرسول الله (ص) از ۸ تا ۲۸ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ (به استثنای ایام تعطیل) در موسسه فرهنگی ـ هنری صبا آماده بازدید علاقمندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز