خبرگزاری کار ایران

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

مدیریت دانش‌محور بر شهرداری تبریز حکمفرما شده است

کد خبر : ۵۰۱۵۸

بی‌توجهی به مدیریت دانش‌محور در بدنه مدیریت شهری آثار جبران‌ناپذیری را در روند توسعه این شهر برجای گذاشته بود كه این امر به عنوان اصل اساسی مدیریت، طی سال‌های اخیر در دستور مدیریت شهری تبریز قرار گرفته و نتایج و بركات قابل توجهی را نیز در پی داشته است.

ایلنا- تبریز: نائب‌ رییس شورای اسلامی شهر تبریز حاكمیت و نهادینه شدن مدیریت علمی و دانش‌محور را نقطه قوت مدیریت شهری تبریز طی سال‌های اخیر برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر مدبر كه درآئین اختتامیه اولین كنفرانس ملی مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال سخن می‌گفت افزود: بی‌توجهی به مدیریت دانش‌محور در بدنه مدیریت شهری آثار جبران‌ناپذیری را در روند توسعه این شهر برجای گذاشته بود كه این امر به عنوان اصل اساسی مدیریت، طی سال‌های اخیر در دستور مدیریت شهری تبریز قرار گرفته و نتایج و بركات قابل توجهی را نیز در پی داشته است.

وی عدم توجه به مدیریت علمی را زمینه‌ساز عقب‌ماندگی شهر طی دهه‌های گذشته دانست و خاطرنشان كرد: در عصر جهانی شدن و توسعه جهشی جوامع، گریزی از هم‌سویی با علم و دانش روز در تمامی سطوح مدیریتی و توسعه نداریم و اگر می‌خواهیم به اهداف توسعه پایدار و كلان تبریز دست یابیم باید از علوم، دانش و تكنولوژی‌هی روز دنیا بهر‌ه‌مند شده و خود را به سلاح علم و دانش مجهز نمائیم.

نائب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تأكید بر لزوم توجه جدی به تخصص و دانش بومی در اداره شهر و كشور و نیز بهره‌گیری از تجارب و تخصص متخصصان داخلی گفت: خوشبختانه متخصصان زبده‌ای در تمامی حوزه‌ها در داخل كشور داریم كه ضرورت دارد از این سرمایه‌های علمی و انسانی نهایت بهره را ببریم.

مدبر همچنین با اشاره به برگزاری اولین كنفرانس مقاوم‌سازی و بهسازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال، بر لزوم بهره‌‌گیری هدفمند و كاربردی از نتایج و مباحث مطرح در چنین كنفرانس‌های تخصصی تأكید كرد و گفت: كاربردی‌سازی و عملیاتی كردن نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی اصلی‌ترین شاخص بهره‌وری همایش‌ها، كنفرانس‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی است كه خوشبختانه این عزم و توجه در مجموعه مدیریت شهری و شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر وجود داشته است.

گفتنی است، اولین سمینار تخصصی و بین المللی مقاوم سازی و بهسازی بافت‌های شهری در مجاورت گسل‌های فعال توسط شهرداری تبریز با حضور مقامات ارشد شهری و استانی، اساتید، متخصصان، دانشجویان و کار‌شناسان برجسته زلزله‌شناسی و نیز متخصصان نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز برگزار شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز