خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری زود‌تر امتحانات خرداد ۹۲ دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۳۶

اول خردادماه امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی شروع می‌شود و تا ۱۳ خردادماه امتحانات این پایه به پایان می‌رسد/ براساس زمانبندی آموزش و پرورش نباید امتحانات دانش‌آموزان زود برگزار شود و تخلف آن مدرسه یا منطقه محسوب می‌شود.

ایلنا: رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای نباید در اردیبهشت‌ماه امتحانات دانش‌آموزان را برگزار کند، گفت: امتحانات خرداد دانش‌آموزان به دلیل انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر تا ۲۰ خرداد پایان می‌یابد.

عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در مورد گلایه برخی خانواده‌ها نسبت به برگزاری زود‌تر امتحانات خردادماه دانش‌آموزان اظهار داشت: تقریباً در آخر اردیبهشت ماه، کلاس‌های درسی آموزش و پرورش به پایان می‌رسد و اینکه امسال تا قبل از ۲۰ خرداد، امتحانات دانش‌آموزان را به پایان می‌رسانیم، اقدام بی‌سابقه‌ای نسبت به سال‌های گذشته نیست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری و شوراهای شهر در سراسر کشور که در تاریخ ۲۴ خردادماه سال آینده برگزار می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از محل‌های برگزاری رأی‌گیری، حوزه‌های امتحانی آموزش و پرورش است.

عرفی با بیان اینکه برگزاری امتحانات تا ۲۰ خرداد به دلیل استفاده بهینه از مکان و زمان بوده است، افزود: نمی‌خواستیم امتحانات دانش‌آموزان با زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر تلاقی پیدا کند که البته در گذشته نیز برای مسابقات جام جهانی و امتحانات پیش‌دانشگاهی، زمان برگزاری امتحانات تغییر کرده است.

وی درخصوص برگزاری امتحانات دوره ابتدایی بیان کرد: امتحانات دانش‌آموزان دبستانی ۶، ۷ روز بیشتر نیست و امتحانات دانش‌آموزان راهنمایی نیز طولانی نیست و تنها امتحاناتی که زمان طولانی برای برگزاری آن وجود دارد، سوم متوسطه نظری است.

هیچ مدرسه‌ای نباید در اردیبهشت ماه امتحانات دانش‌آموزان را برگزار کند

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای نباید در اردیبهشت ماه امتحانات دانش‌آموزان را برگزار کند، افزود: اول خردادماه امتحانات دانش‌آموزان ابتدایی شروع می‌شود و تا ۱۳ خردادماه امتحانات این پایه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه پایه ششم ابتدایی برای اولین سال ایجاد شده است، گفت: امتحانات این پایه حداقل ۱۰ روز طول می‌کشد اما باید این امتحانات تا ۱۳ خرداد به پایان برسد.

عرفی با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای نباید در زمان زودتری امتحانات دانش‌آموزان را برگزار کند، بیان کرد: براساس زمانبندی آموزش و پرورش نباید امتحانات دانش‌آموزان زود برگزار شود و تخلف آن مدرسه یا منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هر خانواده‌ای که با چنین مواردی مواجه است، به اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها مراجعه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز