خبرگزاری کار ایران

90 درصد مساجد تاریخی آذربایجان شرقی مرمت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۳

بیش از 150 مسجد تاریخی در سراسر استان آذربایجان شرقی مرمت و بازسازی شده اند.

ایلنا- تبریز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت 90 درصد مساجد تاریخی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در جلسه كارگروه تخصصی تجهیز و توسعه ستاد اقامه نماز استان، افزود: بیش از 150 مسجد تاریخی در سراسر استان آذربایجان شرقی مرمت و بازسازی شده اند.

محمدی با تاكید بر اینكه اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تلاش كرده تا بخشی از نیاز گردشگران و شهروندان را در راستای توسعه نمازخانه ها و مرمت مساجد تاریخی تامین كندگفت: این اداره كل آمادگی برای احداث نمازخانه های بین راهی در نقاط گردشگر پذیری كه درخواست نیاز كنند را دارد.

وی با اشاره به تاكیدات استاندار آذربایجان شرقی در جلسات ستاد دایمی تسهیلات سفر استان مبنی بر لزوم پاكیزگی نمازخانه ها، مجتمع ها و سرویس های بهداشتی بین راهی، افزود: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقش خود را در احداث و راه اندازی این تاسیسات رفاهی بین راهی به خوبی انجام داده اما نگه داری و حفظ پاكیزگی این سرویس های بهداشتی مهم تر از احداث آنهاست.

وی تصریح كرد: ما به عنوان متولیان ساخت، وظیفه تامین و تجهیز سخت افزاری مساجد و نمازخانه های بین راهی و نیز كمك به بصیرت افزایی و آگاه سازی مردم جهت اقامه نماز را داریم اما متولیان نگه داری باید دقت كنند تا این هزینه هایی كه از بیت المال اختصاص یافته هدر نرود.

محمدی با تاكید بر لزوم گشوده بودن مساجد در شهرهای بزرگ استان و ورودی ها به ویژه در ایام افزایش سفر، اظهار داشت: شهر تبریز بیش از هزار مسجد دارد كه انتظار داریم در روزهای سفر به ویژه تعطیلات نوروز دست كم 50 مورد از آنها به صورت شبانه روزی گشوده باشند.

وی با بیان اینكه گردشگر ورودی به استان نباید در شهر دنبال نمازخانه و مسجد بگردد، اظهار امیدواری كرد: امیدواریم نتیجه این صحبت ها و جلسات عملیاتی شده و رضایت گردشگران را به ویژه در تعطیلات نوروز به همراه داشته باشد.

محمدی خاطرنشان كرد: اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سال 90 توانست با ایجاد نمازخانه در تمام مراکز گردشگری، تهیه بسته های فرهنگی نماز برای گردشگران و مرمت مساجد تاریخی بهترین فعالیت را در زمینه ترویج و ایجاد فرهنگ نماز در بین دستگاه های دولتی استان انجام داده و دستگاه برتر شناخته شود و با تقدیر از سوی نماینده ولی فقیه در استان، لوح خود را از استاندار آذربایجان شرقی دریافت كند.

وی با تاكید بر اینكه اولویت اصلی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در طول چهار سال گذشته مرمت مساجد و اماكن مذهبی تاریخی بوده، یادآور شد: در طول عمر دولت های نهم و دهم با اختصاص اعتبارات بیشتر، مرمت آثار تاریخی به ویژه اماكن مذهبی همچون مساجد، امامزاده ها و بقاع متبركه رونق و سرعت بیشتری گرفته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز