خبرگزاری کار ایران

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز:

برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی توجه دوباره به اهمیت این رسانه است

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۰

برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی گامی مهم است که می‌تواند نشانگر توجه ویژه‌ای باشد که در محاسبات رسانه‌ای کشور برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

ایلنا: «مراد عنادی» کار‌شناس رسانه، مدرس ارتباطات و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، درباره لزوم برپایی نمایشگاه نشریات علمی و تخصصی در کشور، گفت: اگر نوعی طبقه بندی برای رسانه‌ها داشته باشیم که عمومی و تخصصی را شامل شود، برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی گامی مهم است که می‌تواند نشانگر توجه ویژه‌ای باشد که در محاسبات رسانه‌ای کشور برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، وی نفس برگزاری چنین نمایشگاهی را نشان دهنده توجه معاونت مطبوعاتی به جایگاه نشریات تخصصی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در عرصه رسانه و علوم مختلف، نشریات تخصصی جایگاه ویژه‌ای دارند، به نظر می‌رسد که برگزاری این نمایشگاه کمک می‌کند تا به این نوع رسانه‌های مغفول مانده، توجه بیشتری شود.
این فعال رسانه‌ای با اشاره به ارتباط نقش نشریات تخصصی در تولید علم در کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به لحاظ تولید علم رشد قابل توجهی داشته است و بخشی از انعکاس این موفقیت‌ها به نقش نشریات تخصصی در این حوزه بر می‌گردد، همچنان که این نشریات در انتقال علم و دانش نیز موثرند؛ بنابراین باید در کنار برپایی نمایشگاه سراسری مطبوعات، نمایشگاه نشریات تخصصی را نیز برگزار کرد.
مدیرکل امور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ادامه داد: برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی، این نشریات را به ارتقای کیفی مطالب و محتوایشان نیز سوق می‌دهد.
عنادی به توجه مخاطبان نسبت به نشریات تخصصی در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: با برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی، مخاطبان این نشریات تا حدودی از قشر خاص به سوی مردم عادی نیز کشیده می‌شود که همین امر به بالا بردن سطح دانش جامعه نیز می‌انجامد.

اولین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۴ تا ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز