خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار آذربایجان شرقی:

آبرسانی به روستای اسفهلان تبریز افتتاح شد

کد خبر : ۴۹۸۰۱

این طرح با هزینه‌ ۸ میلیارد ریال به بهره برداری کامل رسیده است.

ایلنا- تبریز: با حضور استاندار آذربایجان شرقی ازآبرسانی به روستای اسفهلان در تبریز بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در آئین بهره برداری از این طرح گفت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی به منظور تامین و رفع مشکل آب آشامیدنی روستای اسفهلان برنامه ریزی خاص و مطالعات تاسیسات آب این روستا را انجام داده و در ‌‌نهایت حاصل این مطالعات احداث یک باب ایستگاه پمپاژ و همچنین خط انتقال به طول ۳۰۰۰ متر از خط زرینه رود به مخزن قدیمی اسفهلان بود.

رضا پوررجب به عملیات اجرایی طرح آبرسانی روستای اسفهلان از خط زرینه رود اشاره کرد و افزود: برای طرح آبرسانی به روستای اسفهلان یک باب سوله به مساحت تقریبی ۱۲۰ مترمربع با اتاق بهره برداری و انبار داخلی، احداث یک باب ایستگاه پمپاژ، تهیه و نصب تجهیزات مکانیکی، تابلو برق، کابل کشی‌ها، اجرای خط لوله چدن داکتیل به قطر ۴۰۰ میلی متری و لوله‌های فولادی، احداث شیرخانه، احداث حوضچه شیر فشارشکن و همچنین محوطه سازی و حصارکشی اجرا شده است.

ویگفت: اجرای طرح آبرسانی به روستای اسفهلان توسط خط ۶۰۰ میلیمتری آبرسانی از تبریز به نواحی جنوب غرب و از طریق انشعاب از خط لوله مذکور و انتقال به مخزن ذخیره موجود روستا با احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ و خط لوله مربوطه می‌باشد.

وی افزود: این خط لوله پمپاژ حدود ۲۹۷۶ متر بوده که ۱۰۸۶ متر آن با لوله ۳۰۰ از نوع چدن داکتیل در مسیر رودخانه احداث شده و بقیه آن نیز از جنس چدن داکتیل و فولادی اجرا شده است این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۹۲۵ میلیون ریال از محل منابع استانی و سایر منابع به منظور تامین آب شرب روستائیان این منطقه اجرا شده است.

پوررجب همچنین  از شورای اسلامی روستای اسفهلان در خصوص همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان در اجرای این طرح و اهداء زمین ایستگاه پمپاژ آب این روستا تشکر و قدردانی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز