خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی:

سرانه فضای ورزشی آذربایجانشرقی ۶۱ صدم متر مربع است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۹۴

نقش بخش خصوصی باید در ورزش پررنگ‌تر شود.

ایلنا- تبریز: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در آذربایجانشرقی ۶۱ صدم متر مربع در مساحت یک میلیون و ۵۳۱ هزار متر مربع است
به گزارش خبرنگار ایلنا اکبر محمودی در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین مرکز جودوی شمالغرب کشور آکادمی جودوی جانباز بیرقی با اشاره به سرانه فضاهای ورزشی در استان اظهار داشت: بالغ بر ۹شهرستان استان سرانه بالا‌تر از یک متر دارند که از برنامه پنجم توسعه کشور در خصوص رسیدن به یک و دو دهم متر فضای ورزشی برای هر شهروند جلو‌تر حرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۹ شهرستان در استان بالای ۷ دهم متر مربع سرانه ورزشی و تبریز و مراغه در سطح پایین تری قرار دارند.
محمودی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ایران در آذربایجانشرقی ۴۱۴ مکان ورزشی شهری و روستایی ساخته و به بهره برداری رسیده است، افزود: اوج و شکوه و سازندگی اماکن ورزشی در استان در دولت نهم و دهم بوده است که بیش از ۱۴۴ سالن ورزشی چند منظوره، استخر و مجموعه‌های روباز و سرپوشیده ورزشی روستایی ساخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۱۳۷ مکان ورزشی در استان وجود داشت که بعد از انقلاب تا سال ۱۳۸۴ در طول ۲۷ سال ۲۷۰ مکان ورزشی احداث شده و رد طول کمتر از ۸ سال ۱۴۴ مکان ورزشی در اختیار مردم آذربایجانشرقی قرار داده شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود: پیشرفتهای اخیر کشور در سایه حمایت‌های دولت نهم و دهم و تلاشهای جوانان این مرزوبوم بوده که دستاوردهای علمی، نظامی و هسته‌ای گواه این مدعاست.
محمودی در خصوص پیشرفت ورزش کشور در دولت نهم و دهم گفت: ۳۴ پله‌ای ایران از المپیک ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ توسعه ورزش قهرمانی در دولت نهم و دهم، افتخاری بسیار بزرگ برای کشور و ورزش ایران اسلامی بود.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص مساحت و سرانه این ساخت و ساز‌ها گفت: در طول دولت نهم و دهم بیش از ۸۸۰ هزارم‌تر مربع فضای ورزشی در مجموع سرانه ۳۱ صدم درصد احداث شده که انقلاب بزرگی در ساخت و ساز اماکن ورزشی در کشور بوده و برگ زرین دیگری بر افتخارات دولت نهم و دهم ثبت کرده است.
محمودی تصریح کرد: از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۸۴ سرانه فضای ورزشی در طول ۲۷ سال به ۳۰ صدم متر مربع رسیده بود وتن‌ها در طول کمتر از ۸ سال بیش از این عدد تکرار شده است.
وی همچنین خواستار حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در ورزش استان شد و گفت: بخش خصوصی به عنوان بازوان اجرایی در کنار هیئتهای ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند در تعالی ورزش استان و پرورش استعداد‌ها نقش مستقیم و اثرگذاری را داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی چه در حمایتهای از تیم‌ها و هیاتهای ورزشی و چه در ساخت اماکن ورزشی می‌تواند دوران طلایی دیگری برای ورزش استان رقم بزند.
همین گزارش حاکی است با حضور احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجانشرقی مجموعه ورزش باستانی باسمنج، سالن سفیدان تبریز و آکادمی جودوی تبریز افتتاح شد. پیش از این سالنهای ورزشی سبزارباط میانه، خضرلو عجب شیر و خواجه هریس افتتاح شده بود. با افتتاح ۷ پروژه عمرانی ورزشی در آذربایجانشرقی به مناسبت دهه فجر ۹۳۰۰ متر مربع فضای ورزشی به فضای‌های ورزشی استان افزوده که برای این ۷ پروژه بیش از۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز