خبرگزاری کار ایران

در مسابقات علمی- کاربردی کاردانش کشور/

آموزش و پرورش آذربایجانشرقی مقام دوم را کسب کرد

کد خبر : ۴۹۷۸۸

در این راستا ۶ نفر از هنرجویان استان آذربایجان شرقی با کسب رتبه‌های کشوری و نمره حد نصاب لازم بدون کنکور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه یافته‌اند.

ایلنا- تبریز: آموزش و پرورش آذربایجانشرقی مقام دوم دوازدهمین دوره مسابقات علمی- کاربردی کاردانش کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اعلام این خبرگفت: در این راستا ۶ نفر از هنرجویان استان آذربایجان شرقی با کسب رتبه‌های کشوری و نمره حدنصاب لازم بدون کنکور به دانشگاه فنی و حرفه‌ای راه یافته‌اند.

محمدحسن قناتی گفت: دوازدهمین دوره مسابقات علمی- کاربردی هنرستان‌های کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در تبریز برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با ارسال لوح تقدیر از مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر دست اندرکاران به خاطر کسب مقام دوم توسط هنرجویان استان در دوازدهمین دوره مسابقات علمی-کاربردی هنرستان‌های کشور قدردانی کرد.

وی افزود این دوره از مسابقات با شرکت ۲۵۰هنرجوی هنرستان‌های کاردانش سراسر کشور در ۳۶ رشته مهارتی در تیرماه سالجاری در تبریز برگزار گردید و استان آذربایجانشرقی با ۹ رتبه کشوری توانست مقام دوم مسابقات راکسب نماید.

وی اضافه کرد: که این مسابقات  بزرگ‌ترین رویداد سالانه شاخه کاردانش محسوب شده و هنرجویان بعد از گذراندن مراحل منطقه‌ای و استانی در بخش‌های علمی و عملی وارد مرحله کشوری می‌شوند و به همین علت بخش عملی مسابقات که به میزبانی این استان انجام یافت بالا‌ترین سطح رقابت هنرجویان در آزمون‌های مهارتی به حساب می‌آید.

قناتی یادآور شد: نفرات اول تا سوم رشته‌های مهارتی نیز در صورت کسب حدنصاب لازم بدون شرکت در کنکور وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شوند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز