خبرگزاری کار ایران

توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:

آیین بزرگداشت محمد فاسونکی برگزر شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۵۲

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در آیینی از نیم قرن کوشش هنری و حضور موثر و نقش آفرین استاد محمد فاسونکی نقاش برجسته و صاحب سبک بین المللی تجلیل کرد.

ایلنا- تبریز: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در آیینی از نیم قرن کوشش هنری و حضور موثر و نقش آفرین استاد محمد فاسونکی نقاش برجسته و صاحب سبک بین المللی تجلیل کرد.
به گزارش ایلنا این آیین در حاشیه اختتام نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز برگزار شد.
این آیین با اهدای تندیس زرین نخستین جشنواره نقاشی مکتب تبریز به استاد محمد فاسونکی تندیس زرین شهردار تبریز به ایشان و پخش فیلمی که برگرفته از یک مصاحبه طولانی با ایشان بود همراه شد.
در این آیین همچنین تابلویی که مشتمل بر امضای هنرجویان ایشان بود به وی اهدا شد.
استاد محمد فاسونکی در این آیین، ضمن تشکر از برگزاری جشنواره مکتب تبریز و اهدای جایزه ویژه جشنواره به نام وی، گفت: این برایم مایه مباهات است و مرا در استمرار آموزش نقاشی مصمم‌تر می‌سازد.
استاد محمد فاسونکی به سال ۱۳۲۲ در تبریز به دنیا آمد. آغاز فعالیت هنری وی با ورود وی به هنرستان موسیقی تبریز در سال ۱۳۳۵ آغاز شد. کوششی که بعد از هفت سال و گرایش استاد به نقاشی تغییر مسیر داد و او را وارد هنرستان نقاشی تبریز کرد.
پس از آن وی برای ادامه تحصیل رحل اقامت در فرانکفورت آلمان را افکند. استاد حین ورود به آلمان به دلیل عدم انطباق تجارب خود با آموزه‌های آکادمیک فرانکفورت وارد هنرستان دولتی فرانکفورت شد.
وی سال ۱۳۴۹ سال تحصیل در این رشته به ایتالیا رفت تا در رشته نقاشی و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه رم تحصیل نماید. در سال ۱۳۵۱ وی به تحصیل در رشته مجسمه سازی نیز مشغول شد. نقاشی و مجسمه سازی به عنوان دو رشته‌ای شد که از وی چهره‌ای معتبر و بین المللی ساخت و تا چند دهه بعد نام وی را در زمره چهره‌های برجسته نقاشی جهان تبدیل کند.
وی به سال ۱۳۵۳ به ایران بازگشت تا اولین نمایشگاه آثارش را در تبریز و در گالری هنرهای زیبا می‌رک برپا کند. دو سال بعد وی به تهران رفت تا نمایشگاهی از آثار نقاشی‌اش را در تالار قندریز تهران به صورت انفرادی برپا کند.
وی از سال ۵۶ تاکنون به طور مستمر در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی نقاشی حضور داشته است و یکی از فعال‌ترین نقاشان معاصر کشور است که با ۵۰ سال تجربه همواره به فعالیت هنری خود ادامه می‌دهد.
عضویت در انجمن نقاشان برلین، تدریس در چندین مرکز آموزش عالی هنر در تبریز، عضویت در هیات رییسه انجمن هنرهای تجسمی تبریز و چندین عنوان دیگر از جمله سوابق هنری وی به شمار می‌رود.
فاسونکی در زمره پرکار‌ترین و فعال‌ترین نقاشان ایران به شمار می‌رود. وی یکی از آرزوی‌ها خود را فراهم آوردن فضایی برای نمایش عمومی آن‌ها می‌داند آثاری که بخش اعظمی از آن‌ها در منزل شخصی وی انبار شده‌اند.
از وی تاکنون سه اثر با نام‌های پرتره‌های محمد فاسونکی، جشن مجسمه‌های فوسنکی و نقاشی‌های محمد فاسونکی منتشر و به بازار نشر عرضه شده است.
گفتنی است آیین بزرگداشت استاد محمد فاسونکی، به پاس حضور درخشان این استاد مسلم در عرصه نقاشی و با رویکرد احترام به نقش موثر وی در تربیت نقاشان و نسل جوان این حوزه در حاشیه جشنواره نقاشی مکتب تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز