خبرگزاری کار ایران

مدیر دبیرستان استعداد های درخشان کاشان خبر داد:

برگزاری اولین دوره مسابقات ریاضی مدارس استعدادهای درخشان

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۶

مدیر دبیرستان استعداد های درخشان کاشان از برگزاری اولین دوره از مسابقات علمی ریاضی مدارس پسرانه تیزهوشان در این مرکز خبر داد

ایلنا – کاشان: مدیر دبیرستان استعداد های درخشان کاشان از برگزاری اولین دوره از مسابقات علمی ریاضی مدارس پسرانه تیزهوشان در این مرکز خبر داد.

"اسماعیل ذاکری" در گفتگوبا خبرنگارایلنا در کاشان با اعلام این مطلب گفت: با هدف ارتقای سطح علمی، پرورش و جهت بخشی دانش آموزان مستعد آموزش ریاضی و ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان در مبحث ریاضیات این دوره از مسابقات با حضور دانش آموزان سالهای اول و دوم متوسطه برگزار می شود.

به گفته وی، با اجرای این قبیل مسابقات دانش آموزان، با مباحث کاربردی ریاضی آشنا شده و به افزایش دانسته های ریاضی آن ها کمک نماید. هم چنین در کنار یادگیری ریاضی خلاقیت آنها را در زمینه حل مسئله افزایش بخشیده وتوانایی کار گروهی را در آنان تقویت بخشد.

وی اظهار داشت: این مسابقات در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله اول یک هزار و 920 نفر از دانش آموزان در قالب، 480 گروه چهار نفره از مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور به صورت مجازی به سوال ها پاسخ دادند.

به گفته وی، پس از اعلام نتایج و رسیدگی به اعتراضات، 30 گروه برتر برای شرکت در مرحله حضوری مشخص شدند که در تاریخ 23 الی 25 اسفند ماه در کاشان برگزار خواهد شد.

وی افزود: موضوع اصلی این مسابقه ریاضی و مباحث مربوط به آن خواهد بود که در سه بخش ریاضیات محض، کاربردی و خلاقیت طراحی شده است.

وی در مورد نوع سوالها تصریح کرد: در بخش ریاضی محض سوالات المپیاد مشابه سازی شده و در بخش ریاضی کاربردی پروژه های دانشگاهی و در بخش خلاقیت ایده سازی شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ذاکری گفت: سوال های مرحله اول 125 امتیاز داشت که گروه اول موفق به کسب 5/122 نمره شد و نمره قبولی 83 بود که دانش آموزان شهرهای آمل، اصفهان، بناب، تهران، رشت، ری، ساری، سنندج، قائم شهر، کاشان، کرج، لارستان، مشهد، میانه در مرحله حضوری شرکت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز