خبرگزاری کار ایران

یك مقام كارگری در این استان مطرح کرد:

كمبود نقدینگی دو واحد بزرگ صنعتی در قم گریبان‌گیر كارگران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۵۹

مشکلات نقدینگی در یک سال اخیر باعث شده این كارخانه‌های تولید تجهیزات قالب بندی بتن، جک و داربستهای مدولار و قالب ساز نتوانند به موقع و طبق تعهدات خود سفارشات دریافت شده را اجرایی کنند.

یك مقام كارگری در استان قم نسبت به از دست رفتن توان مالی دو واحد صنعتی بزرگ در این استان به تبع بروز بحران اقتصادی هشدار داد.

داوود محبیان درباره مشكلات کارخانه‌های «صنعت یدک» و «ساز یار»، به ایلنا گفت: بحرانهای اقتصادی حاصل از افزایش قیمت‌ها در یک سال گذشته باعث شده که این کارخانه‌ها توان مالی خود را از دست داده و درتامین هزینه‌ های تولید دچار کمبود منابع مالی شوند.

عضو كانون هماهنگی شوراهای اسلامی كار قم در تشریح جزئیات مشکلات این دو واحد تولیدی اظهار كرد: مشکلات نقدینگی در یک سال اخیر باعث شده این كارخانه‌های تولید تجهیزات قالب بندی بتن، جک و داربستهای مدولار و قالب ساز نتوانند به موقع و طبق تعهدات خود سفارشات دریافت شده را اجرایی کنند.
او افزود: همچنین منابع مالی که قرار بود دولت در قالب سهم تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار صنایع تولیدی قرار دهد هنوز محقق نشده است و به این خاطر بسیاری از واحدهای كوچك، متوسط و بزرگ تولیدی از جمله گروه صنعت یدک و ساز یار دچار مشكلات جدی تولید شوند و اشتغال كارگران‌شان با تهدید مواجه شود.

این مقام كارگری با بیان اینکه کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین مشکل این دو واحد تولیدی است، اظهار داشت: بسیاری از سفارش دهندگان که اغلب از ارگانهای بزرگ دولتی هستند در پرداخت بدهی‌های مالی خود به این کارخانه کوتاهی می‌کنند، از این رو میزان نقدینگی کارخانه‌های صنعت یدک و ساز یار به شدت کاهش یافته است.
این فعال كارگری قطع یارانه‌های بخش تولید و افزایش هزینه‌های جاری حامل‌های انرژی را از عمده‌ترین مشکلات این واحد تولیدی عنوان کرد و گفت: کارفرمای این واحد‌های تولیدی ناخواسته ناچار شده‌اند در طول این مدت به سبب افزایش هزینه‌ها وبدهی‌ها، به مرور با اتمام قرار داد کارگران نتوانند مجددا با آن‌ها تمدید قرار داد کنند.

محبیان با اعلام اینکه افزایش بحرانهای اقتصادی امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند، گفت: مسئولان نگاه ویژه‌ای به این واحد‌های تولیدی که تمام تلاش خود را برای رضایت کارگران انجام داده‌اند، به كار گیرند.
او در خاتمه گفت: با فراهم شدن حمایت‌های مالی دولت علاوه بر اینکه زمینه اشتغال تعداد زیادی از جویندگان کار فراهم می‌شود همه نیروهایی که تعدیل شده‌اند مجددا به ادامه کار دعوت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز