خبرگزاری کار ایران

سناتور آمریکایی:

ترامپ در سفر به تل‌آویو مساله انتقال سفارت را مطرح می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۰۳۰

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اعلام کرد رئیس‌جمهوری این کشور در سفر خود به تل‌آویو، بحث انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را مطرح می‌‌‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رون ده‌دسانتیس» نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور امنیت ملی کنگره آمریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور در سفر آتی خود به اراضی اشغالی، رسما شهر قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.

وی تاکید کرد ترامپ همچنین در این سفر انتقال سفارت خود به شهر قدس را اعلام می‌کند.

روزنامه «یدیعوت‌آحارنوت» نیز در این‌باره اعلام کرد ترامپ در سفر خود به اراضی اشغالی در حالی‌که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت که سفارت آمریکا را به این شهر منتقل نمی‌کند. 

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس را داد که این مساله با اعتراضات گسترده فلسطینیان مواجه شده بود.

«ایوانکا ترامپ» دختر رئیس‌جمهور آمریکا و «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ را در سفر به سرزمین‌های اشغالی همراهی می‌کنند.

منابع خبری اعلام کرده‌اند ترامپ پس از بازدید از اراضی اشغالی، به اردن و سپس به عربستان سفر می‌کند.

روزنامه یدیعوت همچنین گزارش داد که قرار است هیات ۲۵ نفره از مسئولان آمریکایی، پنجشنبه وارد تل‌آویو شوند تا مقدمات سفر ترامپ به فلسطین اشغالی را  فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز