خبرگزاری کار ایران

عصر امروز و فردا در كمیسیون اجتماعی مجلس؛

مشكلات كارگران «نی بر» خوزستان در مجلس بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۰۸

کارگران نی بر علاوه بر درخواست اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر ساز و کار رفع فاصله بیمه‌ای خود هستند.

کمیسیون اجتماعی مجلس عصرامروز و فردا (۲۹ و ۲۸ بهمن) در خصوص بررسی مشکلات کارگران نی بر هفت تپه و کشت و صنعت کارون تشکیل جلسه می‌دهد.

یکی از نمایندگان کارگران نی بر  كشت و صنعت كارون با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بررسی مشکلات بیمه‌ای بیش از سه هزار کارگر نی برخوزستان عصر امروز و فردا در کمسیون اجتماعی مجلس با حضور نمایندگان و کارفرمایان این دو مجموعه تولیدی و همچنین نمایندگانی از تامین اجتماعی بررسی می‌شود.

او افزود: پیش از این، کارگران نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر و هفت تپه از بامداد سوم بهمن ماه تا شامگاه روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مقابل ساختمان دولت ادامه تجمع كرده بودند. طبق پی گیری نمایندگان این دو واحد تولیدی پس از گذشت ۲۰ روز از پایان تجمع، عصر امروز یکشنبه مشکلات کارگران در کمسیون اجتماعی مجلس بررسی می‌شود.

او اضافه کرد: کارگران نی بر علاوه بر درخواست اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر ساز و کار رفع فاصله بیمه‌ای خود هستند.

این کارگر با اشاره به اینکه معوقات حقوقی کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوشتر به دو ماه رسیده است، افزود: کارفرمای كشت و صنعت كارون شوشتر، از کل دو ماه مطالبات کارگران که حدود یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان است، حدود ۴۰۰ هزار تومان به صورت الحساب پرداخت کرده است و از سایر مزایا همانند عیدی و پاداش پایان سال و پرداخت نقدی بن کارگری خبری نیست.

نماینده کارگران نی‌بر کارون شوش‌تر با تاکید بر اینکه باید تکلیف مطالبات صنفی کارگران نی بر مشخص شود، گفت: امیدواریم مشکلات کارگران نی بر با مساعدت نمایندگانی که از سوی دولت و مجلس مسئول پی گیری مطالبات کارگران در کمسیون اجتماعی و هیات دولت هستند مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز