خبرگزاری کار ایران

خسروآبادی:

دو مسیر ثابت برای تهرانگردی مشخص شده‌است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۵۰۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اهمیت کافه‌ها به عنوان مقصد گردشگری در شهر تهران اظهار کرد: تاکنون توانسته‌ایم دو مسیر ثابت گردشگری در تهران ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رجبعلی خسروآبادی در نشست خبری «جشنواره ملی کافه مقصد گردشگری تهران که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس کافه لواقانطه اولین کافه ایران برگزار می‌شود، گفت: بحث پذیرایی یکی از مسائل مهم حوزه گردشگری است که ما نیز در سازمان میراث‌فرهنگی آن را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: از قهوه‌خانه‌های سنتی تا مجتمع‌های اقامتی و کافه‌ها می‌توانند بهترین مکان برای برطرف کردن خستگی گردشگران باشد. همچنین بحث خاطره شهری یکی از مواردی است که نقش کافه‌ها را پررنگ می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه تهران‌گردی را با فرهنگسازی آغاز کرده‌ایم گفت: اکنون دو مسیر ثابت گردشگری در تهران داریم که یکی از آنها بافت تاریخی تهران است که از مسیر میدان مشق، ارگ، خیابان سی تیر و بازار تشکیل می شود و مسیر بعدی تهران بزرگ است که از کاخ سعدآباد تا برج میلاد، برج آزادی و برج طغرل را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فضای کالبدی میراث تاریخی تهران برای احیا نیاز به مرمت و زنده نگه‌داشتن دارد گفت: باید کاربری‌هایی متناسب با شرایط موجود در این کالبدها ایجاد کنیم تا بتوانیم، بنا و بافت‌های تاریخی را زنده نگه داریم، البته این کارکردها باید متناسب با بنای تاریخی و تقاضای مردم باشد.

خسروآبادی همچنین در ارتباط با گردشگری شبانه گفت: کسانی که در روز شاغل هستند شب‌ها کجا باید بروند؟ باید جایی برای این مسئله درنظر گرفته شود که بتوان امنیت‌آن را تامین کرد و خدماتی را که گردشگر نیاز دارد فراهم کرد. همچنین مسئله حمل و نقل عمومی را در آن زمان در نظر گرفت. به همین خاطر به نظر می‌رسد مکان‌هایی نیمه‌بسته هستند مانند باغ‌موزه‌ها یا جایی مانند کاخ سعدآباد می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

وی ادامه داد: باید کم کم به سمت توسعه گردشگری شبانه حرکت کند. البته تجربه این کار را در ماه مبارک رمضان نیز داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز