خبرگزاری کار ایران

نجات 7 گردشگر گرفتار در برف و کولاک منطقه کوهستانی دزفول

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۳۲۷

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: با تلاش امدادگران این جمعیت 7 گردشگر که در ارتفاعات کوهستانی سالن کوه در برف و سرما گرفتار شده بودند نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، عظیم رضای مرساق افزود: این افراد از عصر چهارشنبه با موتورسیکلت در منطقه حضور داشته و به دلیل برودت هوا و تمام شدن آذوقه توان بازگشت به محل امن را نداشته و در برف و کولاک گرفتار شدند.

وی با اشاره به نجات جان این 7 گردشگر در عملیاتی در بامداد روز شنبه از سوی ناجیان جمعیت هلال احمر دزفول اظهار کرد: در پی بروز مشکل برای این گردشگران در هوای سرد منطقه سه نفر از آنان خود را با مشقت به محل کمپ راهداری سالند رسانده و از طریق ماموران راهداری از جمعیت هلال احمر دزفول در خواست کمک کردند.

رییس جمعیت هلال احمر دزفول اظهار کرد: در پی این حادثه بامداد روز شنبه 2 تیم از جمعیت هلال احمر دزفول به وسیله یکدستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار با تجهیزات امدادی و مواد غذایی به محل حادثه اعزام شدند.

رضای مرساق افزود: تیم های امدادی اعزامی به منطقه کوهستانی بخش شهیون دزفول پس از عبور از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر در محل راهداری سالند یکی از گردشگران را به عنوان راهنما با تیم نجات همراه کرده و پس از یک ساعت پیاده روی در برف و سرما چهار نفر دیگر را نجات دادند.

وی با بیان اینکه تمام 7 نفر گردشگر توسط ناجیان و امدادگران هلال احمر دزفول نجات یافته و در سلامت کامل روز شنبه به دزفول منتقل شدند افزود: به دلیل شرایط بد جوی و برودت هوای منطقه کوهستانی در صورت دیر رسیدن کمک خطر سرما و کولاک جان آنان را تهدید می کرد.

بر اساس این گزارش، ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر کوه سالن در شمال شهر دزفول در بخش شهیون واقع است. بخش شهیون با بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده و بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز