خبرگزاری کار ایران

در هفتادمین سالروز میلاد شیون فومنی؛

مراسم تجلیل از نادر گلچین و علی اکبرپور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۸۵

مراسم تجلیل از استاد نادر گلچین و استاد علی اکبر پور از بزرگان موسیقی گیلان، در سالن مخابرات استان گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در هفتادمین سالروز میلاد شیون فومنی شاعر نامدار گیلانی، توسط شهرداری منطقه دو رشت با همراهی بنیاد شیون فومنی، همایش شعر و موسیقی شیون فومنی همراه با تجلیل از استاد نادر گلچین و استاد علی اکبر پوراز بزرگان موسیقی گیلان ، با حضور فرهنگ دوستان و مفاخر موسیقی و ادب سراسر کشور و مسئولین شهری در سالن مخابرات استان گیلان برگزار شد.

نادر مشایخی، بهمن شکیبی، محمد تقی پور احمد جکتاجی، غلامرضا امانی، رحمت موسوی، میلاد کیایی، ناصر مسعودی، امید صباغ نو، عباس سجادی، بیژن بیژنی، منوچهر ویسانلو از جمله اهالی موسیقی و ادب حاضر در سالن بودند. 

غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس، محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت، مرتضی عاطفی شهردار منطقه دو، سمیه رستگار شهردار منطقه سه،عاطفه چیرانی مدیرعامل سازمان عمران و فاطمه شیرزاد، رضا رسولی، مظفر نیکومنش، رضا موسوی روزان از اعضای شورای شهر رشت از جمله مسوولینی بودند که در این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای برنامه مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت با خوش آمدگوئی به حضار جهت شرکت دراین برنامه اعلام کرد که حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و تقدیر از آن ها افتخار بزرگی برای مجموعه شهرداری است. وی باخواندن شعری از شیون صحبتهای خود را پایان داد.

در ادامه از سوی جناب سوادگر رئیس هئیت امنای آرامگاه مختوم قلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن پیامی خطاب به مردم گیلان قرا ئت شد.

حامد فومنی رئیس بنیاد شیون فومنی نیز در این همایش اعلام کرد: پس از ۱۸ سال در گذشت شیون فومنی، موسسه فرهنگی هنری بنیاد شیون فومنی را در روزهای گذشته به ثبت رساندم و امیدوارم که این بنیاد بتواند در راستای حفظ، انتشار و استنباط آثار فومنی به شکل متمرکز حرکت کند و بیرق دار فرهنگ گیلان و ایران زمین باشد.

 شهردار رشت در این مراسم اعلام کرد: بزرگ‌ترین ویژگی شعر شیون فومنی عامه‌پسند بودن وی است که همین ویژگی شعرهای او را باگذشت سال‌ها در بین مردم زنده نگه داشته است.

ثابت قدم گفت: در هفته آتی که روز رشت را در پیش داریم تداوم چنین برنامه هایی را شاهد خواهیم بود.

در ادامه همایش استاد میلاد کیایی نوازنده چیره دست سنتور و عباس سجادی مجری و شاعر معاصر به ابعاد مختلف شعر شیون فومنی و اقدامات هنری استاد گلچین و اکبرپور پرداختند. همچنین مرادیان گروسی ، کریم رجب زاده ، عباس مهری آتیه از جمله شاعران حاضر در سالن بودند که با قرار گرفتن در پشت تریبون ابیاتی از اشعار شیون فومنی را قرائت کردند.

در انتهای همایش از نادر گلچین خواننده، علی اکبرپور آهنگساز، رحمت موسوی شاعر و زهرا اقبال شعار همسر شیون فومنی تقدیر شد ودر انتها تعدادی از شعرهای شیون فومنی و همین‌طور تعدادی از آثار نادر گلچین توسط گروه موسیقی برای حاضرین در سالن اجرا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز