خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان مطرح کرد:

آمادگی کامل بنیاد مسکن برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۰۵۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، با اشاره به نظارت بر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، گفت: بنیاد مسکن با تامین اعتبارات و زمین آماده احداث واحدهای مسکونی در راستای تحقق اقتصاد مقامتی آمادگی کامل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، سجاد صنعتی منفرد، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان امروز یکشنبه ( 28 آذرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد غیر دولتی با وظایف خاص است، اظهار داشت: تامین  مسکن محرومین از اهم وظایف این بنیاد است.

صنعتی فرد، با بیان اینکه بحث تهیه و بازنگری طرح‌های روستایی و طرح هادی 339 روستایی استان و بهسازی با ارزش روستایی، اجرای طرح توسعه شهرستان طارم در این راستا در استان زنجان و بحث صدور اسناد مالکیتی و احداث مسکن شهری و احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و اعطای تسهیلات، وام مسکن روستایی و آموزش از اهم برنامه‌های این بنیاد بوده است.

وی، در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن تنها نهاد غیر دولتی است که دارای وطایف گسترده با یک سیستم در استان درحال فعالیت است، افزود: 61 درصد افراد شاغل در این بنیاد در استان دارای مدارک فنی مهندسی هستند.

صنعتی منفرد، با بیان اینکه از 730 روستایی استان زنجان در 339 روستای استان  اجرای طرح هادی را داشتیم، تصریح کرد: کل روستاهای استان دارای طرح در زمینه های مختلف است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان، با اشاره به پروژه های عمرانی دراین زمینه اضافه کرد:استان  دارا ی بالغ 82 هزار پروژه است.

صنعتی منفرد، یادآورشد: طرح توسعه سکونت پایدار از جمله اهداف بنیاد مسکن در روستای کشوراست.

وی، با تاکید بر اقدامات فرابخشی در راستای توسعه روستایی در سطح استان و کشور خاطر نشان شد: در مجموع بالغ بر 8 هزار سند در این زمینه برای واحدهای مسکونی صادر شده است.

صنعتی منفرد، در ادامه خبر از اختصاص و واگذاری زمین‌های روستایی برای تامین مسکن را بالغ بر 30 هزار قطعه برشمرد واظهار داشت: سایر پروژه ها نیز در این خصوص برای احداث و تکمیل مسکن و پروژه های استان را حائز اهمیت هستند.

این مسئول در استان زنجان، همچنین اضافه کرد: بنیاد مسکن استان زنجان در بحث صدور سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر دارای رتبه است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، در خصوص تامین مسکن خانواده‌های دارای دو نفر معلول، گفت:  انجمن خیرین مسکن ساز در حال فعالیت نیز در این زمینه دارای اقدامات موثر است.

وی، در ادامه با اشاره به نظارت بر مقاوم سازی واحدهای مسکن  روستایی اضافه کرد: بنیاد مسکن با تامین اعتبارات و زمین آماده احداث واحد های مسکونی در راستای اقتصاد مقامتی است.

صنعتی منفرد، با یادآوری اینکه بالغ بر 49 هزار واحد مسکن روستایی تا به امروز بازسازی شده است، یادآور شد: استان زنجان در این خصوص دارای عملکرد 61 درصدی است.

وی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اقدامات اعطاء  تسهیلات در این خصوص، افزود: بانک‌های عامل در این راستا دارای پذیرش  75 درصدی پرونده در این استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز