خبرگزاری کار ایران

پلیس ترکیه بیش از ۱۸۰ مهاجر غیرقانونی را بازداشت کرده است

پلیس ترکیه ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی که شامل زنان و کودکان نیز می‌شوند را در استان‌های شمال غربی و جنوب غربی بازداشت و نگهداری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نیروهای پلیس ترکیه ۱۸۴ مهاجر غیرقانونی در «چاناقلعه» در شمال‌ غرب و «بروردور» در جنوب غرب این کشور را دستگیر کرده‌اند که سعی داشتند خود را به کشورهای همسایه برسانند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد پلیس ترکیه ۱۵ تبعه افغان و ۱۹ تبعه سوریه را در منطقه «بایرامیچ چاناقلعه» بازداشت کرده است که زنان و کودکان نیز از جمله بازداشت‌شدگان هستند. پلیس ترکیه اعلام کرد این افراد سعی داشتند به صورت غیرقانونی خود را به جزیره یونانی «لزبوس» برسانند.

همچنین بیش از ۱۵۰ مهاجر غیرقانونی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و سومالی در منطقه «کودیر» دستگیر شده‌اند. منابع محلی نیز از دستگیری دو نفر در رابطه با قاچاق و انتقال مهاجران خبر دادند.

اروپا هم اکنون با یک بحران بزرگ در خصوص پناهندگان روبه‌رو است. صد‌ها هزار نفر از مهاجران تلاش می‌کنند از گذرگاه‌های مختلف از جمله ایتالیا، ترکیه، یونان و کشورهای بالکان خود را به کشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا برسانند.

با تلاش بروکسل برای جلوگیری از هجوم مهاجران، هنوز هم تعداد زیادی از مردم سعی در رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپا را دارند.

 

کد خبر : ۴۳۹۰۴۹