فیلم/پیوند موفقیت آمیز بافت مصنوعی روده به موش های آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۹۴۳

گروهی از محققان امریکایی موفق به پیوند بافت مصنوعی روده به موش های آزمایشگاهی شدند تا امید جدیدی در این عرصه رقم بخورد.

به گزارش ایلنا، گروهی از محققان نه تنها موفق به تولید بافت مصنوعی روده که بسیار شبیه به بافت طبیعی است شده اند بلکه این بافت مصنوعی با موفقیت نیز به موش های آزمایشگاهی پیوند زده شد.

در این مطالعه، محققان پوست و سلول های سفید خون را به سلول های بنیادین تبدیل کردند که قادر است به هر نوع سلولی تبدیل شود.

محققان فضا و شرایط مناسبی را فراهم کردند تا سلول های بنیادی تبدیل به بافت های روده ای شوند. اما مطالعه هنوز ادامه داشته و تحقیقات در همین نقطه به پایان نرسید. سپس به تولید عصب هایی پرداخته شد که قابلیت تکان و حرکت را به بافت ها می دهند تا غذا بتواند در روده حرکت کند.

جیم ولز، یکی از محققان بیمارستان سینسیناتی از ایالت اوهایو درباره این مطالعه می گوید: می توان گفت، این تحقیق یکی از پیچیده ترین مهندسی های بافتی بوده که تاکنون انجام شده است. این بافت مصنوعی همانند بافت طبیعی عمل کرده و دارای لایه های داخلی است که به جذب مواد مغذی می پردازد یا حرکت غذا در طول روده را سبب می شود. محققان در این مطالعه بافت مصنوعی را به کبد موش های زنده پیوند زده و شاهد  رشد بافت بودند.

 

حجم ویدیو: ۱۰.۲۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۲ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز