خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان در گفتگو با ایلنا:

شرایط گیلان بحرانی نیست/جبران افت فشار گاز مازنداران توسط گیلان

شهرستانهای فومن، شفت، صومعه سرا و رودبار دچارافت فشار برق شدند که شرکت توزیع برق در حال رفع مشکلات است.

حجت شعبانپور لحظاتی پیش در گفتگوی تلفنی با دفتر خبرگزاری ایلنا در گیلان؛ درباره وضعیت مدیریت بحران بارش برف گفت: در شنبه شب، بارش برف و باران به صورت مخلوط در جلگه و بارش برف در ارتفاعات استان گیلان به وقوع پیوست.

وی افزود: در روز شنبه جلسه مدیریت بحران استان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحرن کشور و استاندارگیلان برگزار شد و تمهیدات لازم برای مقابله با بحران احتمالی اندیشیده شد.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در روز یکشنبه ارتفاع برف در جلگه به سی سانتی متر و در ارتفاعات به یک و نیم متر رسید.

وی تصریح کرد: در ابتدای بارش برف گیلان، حدود  152 ترانس برق عمداً به دلیل سقوط درخت و آسیب دیدن از مدار خارج شدند که موجب قطعی برق 52 روستا گردید.

شعبانپور بیان داشت: هم اکنون با تلاش شبانه‌روزی ماموران اداره برق، این قطعی‌ها به زیر 15 روستا در سطح استان رسیده است که بنا به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، تا امشب مشکل قطعی برق تمامی روستاهای گیلان برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی در جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد تا تمامی راههای اصلی و فرعی گیلان بازبماند، افزود: با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی استان باز است.

شعبانپور تصریح کرد: شهرستانهای فومن، شفت، صومعه‌سرا و رودبار دچارافت فشار برق شدند که شرکت توزیع برق در حال رفع مشکلات است.

وی با بیان اینکه تا این ساعت هیچ بحرانی در استان وجود ندارد، افزود: شایعاتی درباره قطع گاز خانگی در گیلان مطرح شد که اصلاً صحت نداشته و حتی روز گذشته با توجه به کاهش فشارگاز استان مازنداران، به کمک این استان آمده و گاز یکسری از مکان‌های غیرضرور گیلان قطع شد تا افت فشار گاز استان مازنداران تامین شود.

معاون استاندار گیلان با توصیه از مردم گیلان و مسافران خواست، بدون امکانات و ایمنی سفر نکرده و حتی‌المقدور از مسافرت‌های غیرضرور خودداری نمایند و توصیه‌های مسئولان استان و پلیس راه  نصب‌العین قرار دهند.

وی افزود: امروز حجم بارش برف کاسته و به پایان خواهد رسید که پس از آن  یخبندان از امشب تا شنبه وجود خواهد داشت که نمک‌پاشی مسیر جاده ها در دستور کار قرار دارد.

کد خبر : ۴۳۱۹۴۲