خبرگزاری کار ایران

تاج: از تجربیات خوب فوتبال هلند استفاده بهینه خواهیم کرد

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در جلسه امضا تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه ایران و هلند به منظور ایجاد بستری مناسب برای تیم‌های ملی و امکانات هر دو کشور امضا شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از رئیس فدراسیون فوتبال هلند و هیات همراه برای حضور در ایران تشکر می‌کنم. رئیس فدراسیون و هیات همراه شان در راستای عقد تفاهم نامه و بازدید از امکانات ایران از روز گذشته در تهران حضور دارند.

وی گفت: برای عقد تفاهم نامه و بررسی مواردی که دو فدراسیون می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، این دیدار صورت گرفته است. قرار شد تا در بخش ساماندهی هواداران با توجه به اینکه  هلند، رومانی و دیگر کشور‌های نزدیک به دلیل برخی ناهنجاری‌هایی که از سوی هواداران صورت می‌گیرد، کمک‌های بسزایی به ما کنند. در واقع یوفا و کشورهای اروپایی با ناهنجاری‌های ورزشگاه‌ها و هوادران به خوبی برنامه ریزی کرده‌اند، از همین رو خواسته‌ایم تا در این زمینه راهنمایی‌ها و همکاری‌های لازم توسط فدراسیون فوتبال هلند که تجربیات خوبی دارند ما را نیز بهره مند کنند. چرا که ما موضوع امنیت ورزشگاه‌ها و هواداران در ایران از اهمیت بالایی برای ایران داشته و می‌توانیم به خوبی از تجربیاتی که کشور هلند و حتی یوفا دارد، استفاده بهینه‌ای کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: یکی از مفاد قرارداد بحث استفاده از دانش فنی بود تا با بهره گیری از اطلاعات و دانش کشور هلند بتوانیم زمینه رشد و موفقیت فوتبال کشور را فراهم کنیم. با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد از قدمت و تجربه بالای هلند استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بستر موفقیت بیش از پیش فوتبال ایجاد کنیم.

از دیگر موارد مطروحه موضوع رفع ناهنجاری‌های فوتبال بود که رئیس فدراسیون در اینباره گفت: کارهای جدی در این زمینه انجام شده و می‌خواهیم شرط بندی و فساد در فوتبال را از بین ببریم. در کشور ما این موضوع چندان شکل نگرفته و برای اینکه گسترده نشود قصد داریم ساماندهی وسیعی را در این زمینه انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث سخت افزاری و امکانات نیز قرار شد تا هلند کمک‌های مختلفی را به ما کند. درباره در اختیار داشتن چمن این فدراسیون قول هرگونه همکاری را به ما داد تا بتوانیم از امکانات مطلوبی بهره ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به برگزاری مسابقات مختلف و تجربه‌ای که هلند و حتی یوفا دارد قرار شد تا پیش بینی انجام بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. با برطرف کردن موانع، از این پس  قصد داریم تا بازی‌های تدارکاتی مختلفی را برگزار و آمادگی تیم‌های خود را برای حضور در میادین مختلف افزایش دهیم. در گذشته به دلیل بحث‌های سیاسی، برگزاری بازی‌های تدارکاتی با سختی‌هایی همراه بود اما با عقد تفاهم نامه با کشور هلند که سابقه و ارتباط خوبی در اروپا و حتی کشورهای دیگر دارد در این مورد هم برنامه ریزی‌هایی انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: ما نیز در بخش فوتبال پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و بانوان همکاری‌های لازم را با کشور هلند خواهیم داشت. در واقع تفاهم نامه ایران و هلند به منظور ایجاد بستری مناسب برای تیم‌های ملی و امکانات هر دو کشور امضا شد.

مهدی تاج در پایان افزود: در حال حاضر بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا وضعیت مناسبی دارند و برخی از این بازیکنان که شرایط خوبی دارند در حال حاضر در فوتبال هلند حضور دارند که با افزایش تعداد بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا و هلند قطعا فوتبال ایران بخصوص در زمینه ملی توسعه بیشتری خواهد داشت و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

کد خبر : ۴۳۱۹۱۳