خبرگزاری کار ایران

برنامه دور برگشت لیگ برتر والیبال مردان مشخص شد

دور برگشت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران از یکشنبه 28 آذرماه آغاز می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دور رفت مرحله مقدماتی سی امین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «شهدای منا» که از 28 مهرماه آغاز شده است، روز یکشنبه 21 آذرماه به پایان می‌رسد.
22 تا 27 آذرماه به عنوان تعطیلات نیم فصل دور مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان ایران تعیین شده است.
دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان نیز از 28 آذرماه تا 13 بهمن ماه در 11 هفته برگزار می‌شود که در روزهای چهارشنبه هر هفته و چهار یکشنبه (28 آذر، 12 و 26 دی و دهم بهمن) پیگیری می‌شود.
پس از پایان مرحله مقدماتی هشت تیم برتر به مرحله پلی آف صعود خواهند کرد و رقابت‌های مرحله پلی آف لیگ برتر مردان سال 95 در سه مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی به صورت دو برد از سه مسابقه پیگیری می‌شود که تیم‌هایی که برد بیشتر در مرحله مقدماتی دارند، تا پایان رقابت‌ها میزبان دیدارهای اول و سوم خواهند بود.
مرحله نخست پلی آف (یک چهارم نهایی) روزهای چهارشنبه 20 بهمن ماه (رفت)، چهارشنبه 27 بهمن ماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم یکشنبه یکم اسفندماه پیگیری خواهد شد.
در این مرحله هشت تیم برتر مرحله مقدماتی (تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم) با هم روبرو می‌شوند و تیم‌های برنده به مرحله دوم پلی آف (نیمه نهایی) صعود می‌کنند و تیم‌های بازنده از دور مسابقات حذف می‌شوند.
مرحله دوم پلی اف (نیمه نهایی) نیز روزهای چهارشنبه چهارم اسفندماه (رفت)، سه شنبه 10 اسفندماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم یکشنبه 15 اسفندماه پیگیری خواهد شد.
در این مرحله چهار تیم برتر مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می‌روند که برنده مسابقه تیم های اول و هشتم با برنده مسابقه تیم های دوم با هفتم مسابقه می دهد و در دیگر رقابت این مرحله برنده مسابقه تیم های سوم و ششم با برنده مسابقه تیم های چهارم و پنجم روبرو می‌شوند.
در پایان مرحله دوم پلی آف تیم‌های برنده به دیدار نهایی سی امین دوره لیگ برتر والیبال مردان و تیم‌های بازنده به دیدار رده بندی راه خواهند یافت.
مرحله سوم پلی آف لیگ برتر والیبال سال 95 (مرحله نهایی) روزهای چهارشنبه 18 اسفندماه (رفت)، یک شنبه 22 اسفندماه (برگشت) و در صورت نیاز به مسابقه سوم چهارشنبه 25 اسفندماه پیگیری خواهد شد تا در نهایت تیم‌های اول تا چهارم لیگ برتر جام «شهدای منا» مشخص شوند.

 

کد خبر : ۴۳۱۸۹۲