خبرگزاری کار ایران

چینی: هیچ بازیکنی بیهوده جذب استقلال نشده است/ به کسی قول قهرمانی ندادیم

مربی استقلال در خصوص شرایط این تیم اظهار داشت: شرایط امسال ما خیلی خاص است چرا که استقلال یک خانه تکانی بزرگ انجام داد و یازده بازیکن جدید به این تیم اضافه شدند.

علی چینی، مربی استقلال در خصوص شرایط تیم استقلال در اوایل فصل و عملکرد منصوریان تا به این مقطع به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: شرایط امسال ما خیلی خاص است چرا که استقلال یک خانه تکانی بزرگ انجام داد و یازده بازیکن جدید به این تیم اضافه شدند. میانگین سنی تیم نسبت به سال‌های گذشته پایین آمد و بالطبع بازیکنان برای هماهنگ شدن با هم نیاز به زمان داشتند که خداروشکر به این هماهنگی و نیاز رسیدیم. منصوریان کارها و برنامه‌‌ریزی‌هایی را که لازم بود انجام داده و همانطور که ما از اول فصل گفتیم آقای منصوریان هر کاری را که انجام دادند از روی علم و تدبیر بوده و هیچ بازیکنی بیهوده جذب نشده است. شما الان دارید ثمره‌ی کار تیمی و هماهنگی این بازیکنان را می‌بینید که تا چه حد خوب هستند و مطمئن باشید از این بهتر هم خواهند شد.

مربی استقلال در پاسخ به این مورد که در اوایل فصل با توجه به فشارها و مشکلاتی که در استقلال بود انتظار می‌رفت که منصوریان کنار بکشد، اظهار داشت: ما از اول به او ایمان داشتیم و منصوریان بیهوده به استقلال نیامده است. علی آقا زحمت کشیده و تلاش کرده و دانش خوبی دارد. همه اعضای کادر فنی زیر مجموعه سرمربی و به دنبال یادگیری از معلومات او هستیم. منصوریان یک مربی علم گرا است و ما به او ایمان داریم و مطمئن بودیم این تیم ایستادگی می‌کند تا بهتر از هفته‌های اول شود.

وی در ادامه به ارتباط منصوریان با لیدر‌های باشگاه با توجه به علم گرا بودن او بیان کرد: او چه در دوران فوتبالیست بودنش و چه در دوران مربیگری‌اش فرد اجتماعی بوده و با هر قشری از افراد خوب و مهربان بوده است. این اخلاق در ذات سرمربی استقلال است. برخلاف برخی از مربی‌ها که دنبال قیافه گرفتن هستند. البته بعضی از آن‌ها این اخلاق در ذاتشان است و عده‌ای دیگر نیز فقط ادا در می‌آورند ولی منصوریان هیچ وقت دنبال این جور مسائل نبوده است.

بعد از خروج آبی پوشان پایتخت از فشارهای اوایل فصل انتظار قهرمانی از این تیم بیشتر از پیش شد، چینی در این باره خاطرنشان کرد: 16 تیم در لیگ حضور دارند و همه مدعی قهرمانی هستند و ما هم یکی از آن 16 تیم هستیم. انتظار قهرمانی از استقلال امری طبیعی است اما ما و منصوریان به کسی قول قهرمانی نداده‌ایم و تنها ادعای ما تغییر در سبک و شیوه‌ی بازی استقلال بود که تا حد زیادی به این هدف دست پیدا کرده‌ایم.

برخی سبک و شیوه‌ی مربیگری منصوریان را با کی‌روش مقایسه می‌کنند، مربی استقلال در خصوص این بحث گفت: هر شخصی نظر متفاوت خودش را دارد. آقای کی‌روش نیز سبک خودش را دارد و منصوریان هم به همین شکل سبک و سیاق خود را در تیمداری پیاده می‌کند. کی‌روش مربی بزرگ و قابل احترامی است که تغییرات زیادی را در فوتبال ایران انجام داد.

کد خبر : ۴۳۱۷۲۸