خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه البرز در گفتگو با ایلنا:

بیشترین تخلفات بیمه‌ای در حوزه خودرو و درمان است

گردش بیمه‌ای در دنیا بیش از 4600 میلیارد دلار اعلام شده است. تخلفات و تقلبات مختص به جامعه بیمه ایران نیست.

سید رسول‌تاجدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد رعایت تعهد بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار اظهار داشت: بیمه‌گذاران به دلیل عدم آشنایی به حقوق‌شان رضایت کامل ندارند دلیل اصلی آن هم این است که افراد بیمه‌نامه‌های خود را اصلا مطالعه نمی‌کنند و شرایط عمومی را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه نمایندگان ما نیز این موضوع را به خوبی برای بیمه گذاران تبیین نمی‌کنند؛ گفت: در نتیجه زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد نارضایتی افزایش پیدا می‌کند.

تاجدار تصریح کرد: البته در شرایط کنونی شرکتها رضایت نسبی بین طرفین وجود دارد و مشکلات نیز به دلیل فقدان تبادل اطلاعات ‌بین بیمه‌گر و بیمه گذار است.

مدیرعامل بیمه البرز در خصوص میزان تخلفات و تقلبات در حوزه بیمه نیز افزود: آمار دقیقی در این خصوص وجود ندراد اما این موضوع مختص به جامعه ایران نیست.

 تاجدار تصریح کرد: بیش از 4600 میلیارد دلار گردش بیمه‌ای در دنیا وجود دارد و تنها در سال 2002 صنعت بیمه دنیا حدود 52 میلیارد دلار تخلف داشت که رقم کمی هم نیست.

وی افزود: قطعا ما نیز با تخلفاتی مواجه می‌شویم و بیمه البرز هم تخلفاتی داشته که بیشتر در زمینه بیمه خودرو و بیمه درمان بوده که شکایت نیز شده است و در حال پیگیری در مراجع قضایی هستیم.

تاجدار خاطرنشان کرد: با فعالیت های بیمه مرکزی و از طریق اعمال کنترل سیستم های داخلی در خصوص استفاده از آی‌تی و سیستم سنهاب استعلام‌ها آنلاین خواهد شد و با پلیس نیز هماهنگ‌تر خواهیم شد تا گزارشهای تخلفات را به صورت آنلاین از آنها دریافت کنیم.

کد خبر : ۴۳۰۳۹۱