خبرگزاری کار ایران

اعلام آرای انضباطی لیگ دسته اول فوتبال و لیگ برتر فوتسال/ محرومیت عمران زاده

کمیته انضباطی در خصوص دیدارهای برگزار شده رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور و لیگ برتر فوتسال آرای خود را صادر کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آرای صادرشده مسابقات لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است:

* دیدار تیم‌های نساجی مازندران و خونه به خونه بابل در تاریخ 2 آبان 95 برگزار شد و تیم نساجی مازندران به دلیل فحاشی تماشاگران این تیم به بازیکن تیم مقابل و پرتاب بطری آب و اشیای دیگر به داخل زمین به 100 میلیون ریال جریمه نقدی با توجه به سوابق کتبی محکوم شده است. این در حالی است که تکرار تخلفات در مسابقات بعدی با تنبیهات شدیدتر از جمله برگزاری مسابقات خانگی بدون حضور تماشاگران همراه خواهد بود. همچنین حنیف عمران‌زاده بازیکن تیم خونه به خونه بابل در جریان این دیدار به دلیل رفتار زننده با تماشاگران و فحاشی به آنان بعد از اتمام مسابقه به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و پرداخت جریمه نقدی 20 میلیون ریالی محکوم شده است.

* دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و نفت مسجدسلیمان روز 8 آبان 95 برگزار شده بود و سهراب بختیاری‌زاده، مربی تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل رفتار غیرمسئولانه و اعتراض به تصمیم داور که منجر به اخراج وی شده بود، مورد توبیخ کتبی کمیته انضباطی قرار گرفته است. همچنین در جریان این دیدار تماشاگران تیم سپیدرود رشت به داور و تیم مقابل فحاشی کرده و از اشعه لیزر استفاده کرده بودند. این در حالی است که فحاشی تماشاگران تیم سپیدرود رشت برای چندمین بار است که تکرار می‌شود. براین اساس این تیم در یک مسابقه خانگی از حضور تماشاگران محروم و به پرداخت جریمه نقدی 100 میلیون ریالی محکوم شده است. محرومیت تعیین شده از تاریخ صدور رأی تا آخر فصل جاری با تعلیق مواجه شده و در صورت تکرار تخلف در مسابقات بعدی علاوه بر تنبیه مقرر، محرومیت معلق حال و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

* در جریان دیدار تیم‌های نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک که 2 آبان 95 برگزار شده بود، تماشاگران هوادار تیم نفت مسجدسلیمان قبل از شروع بازی و در تمام مدت مسابقه به داوران و تیم حریف و حتی بازیکنان تیم خودی فحاشی می‌کردند. بر این اساس تیم نفت مسجدسلیمان با توجه به سوابق قبلی به برگزاری یک مسابقه خانگی بدون حضور تماشاگران و پرداخت مبلغ 150 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است و محرومیت حضور تماشاگران از تاریخ صدور رأی تا آخر فصل جاری تعلیقی بوده و در صورت تکرار تخلف، علاوه بر تنبیه مقرر، محرومیت معلق به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد و جریمه نقدی غیرقابل تعلیق  است.

* دیدار تیم‌های راه‌آهن تهران و سپیدرود رشت روز 2 آبان 95 در ورزشگاه صبا برگزار شده بود و تیم سپیدرود رشت به دلیل فحاشی تماشاگران این تیم به بازیکن تیم مقابل به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

* در خصوص گزارش مسابقه دو تیم کیمیا فرآیند تهران و شهرداری اراک که 3 آبان 95 در ورزشگاه اتکا تهران برگزار شده بود، جهانبخش محمدجعفری، سرمربی تیم کیمیا فرآیند تهران و محسن حنیفی، مربی تیم شهرداری اراک به دلیل رفتار غیرمسئولانه که منجر به اخراج آنها شده بود، مورد تذکر کتبی کمیته انضباطی قرار گرفته‌اند. همچنین شهاب خورشیدی، دروازه بان تیم کیمیا فرآیند تهران به دلیل از بین بردن فرصت آشکار گل زدن مهاجم تیم حریف که توسط داور اخراج شد، مورد توبیخ کتبی قرار گرفته و به پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی قرار گرفته است.

* دیدار تیم‌های ایرانجوان بوشهر و پارس جنوبی جم روز 2 آبان 95 برگزار شده بود که در جریان این دیدار میزبان (ایرانجوان بوشهر) به دلیل فحاشی تماشاگران هوادار این تیم به داور و رفتار زننده چند نفر از لیدرهای تیم بعد از اتمام مسابقه به داوران و تهدید آنان به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است. کمیته انضباطی از رئیس هیئت فوتبال استان بوشهر خواسته که نسبت به شناسایی و لیدرهای مختلف اقدام و ضمن جلوگیری از ورود آنان به محل برگزاری مسابقات تیم بوشهر، مشخصات این افراد را به کمیته انضباطی فدراسیون اعلام کند.

* دیدار تیم‌های پارس جنوبی جم و فجر شهیدسپاسی نیز 8 آبان 95 برگزار شده بود و داریوش صبوری، مربی فجر شهیدسپاسی به دلیل دخالت در امر داوری که منجر به اخراج او شد، به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم و پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

آرای صادر شده قطعی است.

اعلام آرای کمیته انضباطی لیگ برتر فوتسال

* دیدار تیم‌های تأسیسات دریایی و مس سونگون برگزار شد و از سوی حمید بی‌غم، مربی تیم مس سونگون تخلفاتی مبنی بر اعتراض شدید به داور که منجر به اخراجش شد، صورت گرفت. وی با تذکر کتبی از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

* حیدرزاده، سرپرست تیم مس سونگون به خاطر درگیری لفظی با کادر فنی تیم مقابل که منجر به اخراجش شد، به تذکر کتبی از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

* علی خسروی، مربی تیم تأسیسات دریایی نیز به دلیل درگیری لفظی با سرپرست تیم مقابل که منجر به اخراجش شد، به تذکر کتبی از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

* حمید مشیری، تدارکات تیم تأسیسات دریایی به خاطر درگیری لفظی با سرپرست تیم مقابل که منجر به اخراجش شد، به تذکر کتبی از سوی کمیته انضباطی مواجه شد.

جریمه نقدی برای تیم فرش آرای مشهد

مسابقه تیم های فرش آرا مشهد و گیتی پسند در حالی برگزار شد که تماشاگران تیم فرش آرا مشهد اقدام به پرتاب بطری آب به داخل زمین کردند. این تیم باید 20 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

 

 

کد خبر : ۴۲۷۴۸۳