خبرگزاری کار ایران

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می کند:

کارگاه آموزشی از روایت تا موزه

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۴۳۰

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با موزه‌ها کارگاه آموزشی " از روایت تا موزه " را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا ، لیلا کفاش زاده مسئول دفتر آموزش وپژوهش کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این خبر افزود: این کارگاه شامل مخاطب شناسی ، انواع قصه و روایت ، روانشناسی قصه و انتخاب قصه برای اشیایی موزه ای خواهد بود.

به گفته وی در پایان این دوره برای هر 10 ساعت آموزش گواهی حضور به شرکت کنندگان داده خواهدشد.

کفاش زاده افزود: این کارگاه از اول تا بیست ونهم آذرماه با همکاری ایکوم ایران درساعت 13تا 15.30 هر دوشنبه بجز روزهای تعطیل درسالن جلسات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

او در ادامه درباره علت برگزاری این کارگاه اظهار داشت : موزه‌ها بهترین مکان برای یادگیری و آموزش برای کودکان و نوجوانان بشمار می روند و برای انتقال درست و مانای مفاهیم آموزشی که در موزه ها و یا محوطه های تاریخی برای این نوع از مخاطب ارایه می شود باید از شیوه‌های خاص وزبان ویژه ای استفاده کرد.

کفاش‌زاده یکی از بهترین زبان‌ها برای ارایه مفاهیم درموزه ها را روایت‌گری و قصه‌گویی دانست و افزود: ویژگی متمایز این دوره دروس آن است که توسط فرشته مجیب عضوهیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ارایه خواهدشد.

وی گفت : خانم مجیب نزدیک به چهل دهه تجربه در حوزه قصه گویی دارد ویکی ازسرشناس ترین مدرسین این رشته بشمار می رود.

مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری مهلت ثبت نام را 26 آبان اعلام کرد و افزود: این دوره برای موزه داران ، راهنمایان موزه و کلیه علاقه مندان فرصت خوبی خواهد بودتا بیاموزند که چگونه به اشیا جان بخشیده و از زبان آنها سخن بگویند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز