خبرگزاری کار ایران

سرپرست فدراسیون هندبال در غرفه ایلنا:

برگزاری انتخابات به آرامش احتیاج دارد/فدراسیون هندبال حاشیه‌های بسیاری دارد

اکبری می‌گوید: از وقتی به فدراسیون هندبال آمدیم در اولین گام سعی کردیم به مسائل مربوط به لیگ رسیدگی کنیم زیرا بسیاری از تیم‌ها مشکلات مالی داشتند و نمی‌توانستند خود را برای شرکت در لیگ آماده کنند.

عباسعلی اکبری، سرپرست فدراسیون هندبال با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون هندبال، به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: اگر سرپرست فدراسیون بتواند به آرامش فدراسیون و ثبات ورزش کشور کمک کند می‌تواند عملکرد موثری داشته باشد. در هندبال یکسری اتفاقاتی رخ داده بود که حاشیه‌های بسیاری را به همراه داشت. از وقتی به  فدراسیون هندبال آمدیم در اولین گام سعی کردیم به مسائل مربوط به لیگ رسیدگی کنیم زیرا بسیاری از تیم‌ها مشکلات مالی داشتند و نمی‌توانستند خود را برای شرکت در لیگ آماده کنند.

او ادامه داد: مشکل دیگر فدراسیون هندبال عدم حضور تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های آسیایی بود که موجب محرومیت تیم ملی شد. به دلیل محرومیت‌ها انگیزه‌ها در فدراسیون از بین رفته بود و تیم‌های ملی در ناآرامی به سر می‌بردند. اگر نتوانیم به وضعیت تیم‌های پایه و بحث استعدادیابی رسیدگی کنیم و آرامش را به فدراسیون بازگردانیم چگونه می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم؟ هرکس به‌عنوان رییس فدراسیون انتخاب شود در اولین گام به مشکلات بسیاری بر می‌خورد و نمی‌تواند به فعالیت‌های اصلی خود رسیدگی کند. متاسفانه حاشیه‌ها و درگیری‌ها در فدراسیون هندبال بسیار زیاد است.

سرپرست فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: ما باید به محرومیت‌هایی رسیدگی می‌کردیم که مربوط به سال 2015 بود. اگر به این محرومیت‌ها در همان سال رسیدگی می‌کردند به راحتی برطرف می‌شد ولی حاشیه‌های موجود اجازه این کار را نداد. یکی دیگر از مشکلات هندبال محرومیت تیم ملی هندبال ساحلی بود که با حضور ما در محل مسابقات، این محرومیت برداشته شد.

اکبری به مشکلات لیگ هندبال اشاره و تاکید کرد: لیگ برتر هندبال سال گذشته با شرکت 12 تیم برگزار ‌شد ولی حالا با 10 تیم کار خود را آغاز می‌کند. تیم منیزیم که سال گذشته به مقام قهرمانی دست یافته بود به دلیل مشکلات مالی امسال نتوانست در لیگ شرکت کند. فدراسیون هندبال هنوز سازمان لیگ ندارد تا به امورات مربوط به لیگ هندبال رسیدگی کند. ما در حال مذاکره با وزارت ورزش هستیم تا سازمان لیگ فدراسیون هندبال را تشکیل دهیم.

 

کد خبر : ۴۲۷۳۷۰