خبرگزاری کار ایران

ترامپ در نخستین سخنرانی پس از پیروزی:

کلینتون به من تبریک گفت/ با جامعه جهانی منصفانه برخورد می‌کنیم

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده در اولین سخنرانی خود بعد از انتخاب به این سمت، وعده داد واشنگتن با جامعه جهانی منصفانه برخورد کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه یورونیوز، «دونالد ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی خود به از پیروزی در انتخابات، اظهار کرد: «دقایقی پیش تماسی از کلینتون دریافت کردم و به ما تبریک گفت. او به تمامی ما تبریک گفت. من هم به وی تبریک می‌گویم برای تلاش سخت کوشانه‌اش. او خیلی تلاش کرد ولی ما باید به عنوان ملت متحد کنار یکدیگر قرار بگیریم.»

وی ادامه داد: «خواستار این هستم که تمامی شهروندان در کنار هم باشند. تمامی کسانی هم که به من رای نداده‌اند، بدانند که من تلاشم را برای آنها خواهم کرد. ما یک جنبش بزرگ هستیم و این جنبشی است که با تمامی پیشینه‌ها و با تمامی گوناگونی‌ها کنار خواهد آمد. با یکدیگر کار می‌کنیم و برای ساختن آمریکایی تازه فعالیت خواهیم کرد و این چیزی است که برای کشور خود می‌خواهیم.»

این نامزد حزب جمهوری‌خواه با اشاره به برنامه‌اش برای رشد دو برابری اقتصاد گفت: «هر آمریکایی باید فرصت داشته باشد که از توانایی خود استفاده کند. در شهرهای خود کار خواهیم کرد و میلیون‌ها نفر از شهروندان برای ارزش‌های خود فعالیت می‌کنند. از استعداد تمامی مردم استفاده خواهم کرد.»

وی افزود: «برای دو برابر کردن رشد اقتصادی  برنامه ویژه داریم و من می‌خواهم که مردم در کنارم باشند. آمریکا بهترین‌ها را می‌خواهد چراکه ما در مورد سرنوشت کشورمان مدعی هستیم. به تمامی جامعه جهانی می‌گویم منافع ملی ما در صدر است اما منصفانه با کشورهای دیگر برخورد خواهیم کرد.»

 

کد خبر : ۴۲۷۲۸۶